کد خبر: 349288
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۱:۱۶:۰۰
| |

ترکیه: «گذرگاه وحشت» را برنمی‌تابیم

وزارت دفاع ترکیه از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای اجرای عملیات نظامی احتمالی در شرق رود فرات با هدف تشکیل «منطقه امن» در سوریه خبر داد.

ترکیه: «گذرگاه وحشت» را برنمی‌تابیم
کد خبر: 349288
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۱:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع ترکیه در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «تشکیل یک منطقه امن/ گذرگاه صلح برای بهره مندی مردم سوریه از یک زندگی امن و بی‌خطر از طریق مشارکت و همکاری در ثبات و صلح منطقه امری ضروری است».

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: «نیروهای امنیتی ترکیه هرگز تشکیل یک گذرگاه وحشت در داخل مرزهای خود را برنمی تابند. تمام تمهیدات و آمادگی ها برای [اجرای] عملیات انجام شده است».

اعلام آمادگی ارتش ترکیه برای اجرای عملیات در خاک سوریه در شرایطی صورت می گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اعلام خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه با انتقادهای فزاینده ای روبرو شده است. منتقدان این اقدام آمریکا را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه قلمداد می کنند.

اما دولت ترامپ با رد حمایت آمریکا از هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه وعده داد که «چنانچه ترکیه دست به اقدامی فراتر از محدوده های تعیین‌شده [و مورد نظر ترامپ] بزند، واشنگتن اقتصاد ترکیه را به طور کامل نابود خواهد کرد».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها