کد خبر: 350175
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۰۹:۱۲:۰۰
| |

آخرین خبرها از انفجار نفتکش ایرانی در دریای سرخ؛

شرایط نفتکش «سابیتی» پایدار است/ احتمال اصابت موشک وجود دارد/ بروز حریق در نفتکش ایرانی تکذیب شد/ هیچ کمکی به نفتکش ایرانی نشده است/ خدمه نفتکش هیچگونه آسیبی ندیده‌اند/ نفتکش ایرانی در حال بازگشت به خلیج‌فارس است

بدنه یک فروند نفتکش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز «جمعه» در 60 مایلی بندر «جده» عربستان سعودی دچار انفجار شد.

شرایط نفتکش «سابیتی» پایدار است/ احتمال اصابت موشک وجود دارد/ بروز حریق در نفتکش ایرانی تکذیب شد/ هیچ کمکی به نفتکش ایرانی نشده است/ خدمه نفتکش هیچگونه آسیبی ندیده‌اند/ نفتکش ایرانی در حال بازگشت به خلیج‌فارس است
کد خبر: 350175
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز (جمعه) «نورنیوز» به نقل از منابع مطلع اعلام کرد بدنه یک فروند نفتکش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفتکش در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار شده است.

بر اساس این گزارش، 2 مخزن اصلی نفت در کشتی مذکور آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

کارشناسان فنی مستقر روی شناور در حال بررسی علت انفجار هستند و احتمال می‌دهند این رخداد بر اثر انجام اقدام تروریستی باشد.

نفتکش آسیب‌دیده ایرانی در دریای سرخ در شرایط پایدار است

آخرین گزارش‌های دریافت‌شده از نفتکش ایرانی سانتیزد (Sanitized) که صبح امروز در دریای سرخ به دلیل احتمال حمله تروریستی دچار آسیب شده، حاکیست شرایط وضعیت شناور کاملا تحت کنترل بوده و خدمه در حال حفظ شرایط پایدار در نفتکش هستند.

بر اساس این گزارش، در رخداد صبح امروز هیچ یک از خدمه کشتی دچار آسیب نشده‌اند و کارکنان نفتکش در سلامت کامل هستند.

نشت نفتکش متوقف شد

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی از کشتی سانحه‌دیده SABITI نشت نفت از کشتی به حداقل رسیده است.

اطلاعیه شرکت ملی نفتکش ایران

بنا بر اعلام شرکت ملی نفتکش ایران، نفتکش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفتکش (NITC) صبح امروز «جمعه، 19 مهرماه» در 2 انفجار جداگانه که به‌طور احتمال بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های 5 و 5:20 صبح در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی رخ داده، دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

2 مخزن اصلی نفت در این کشتی آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه اکنون کشتی و همه کارکنان آن سالم و در وضع ایمن و باثبات هستند و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی درصدد کنترل آن هستند.

کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت ملی نفتکش ایران، در حال بررسی وضع و دلایل این حادثه هستند.

در پی وقوع انفجار در نفتکش ایرانی در سواحل جده عربستان، بهای هر بشکه نفت خام بیش از یک دلار افزایش یافت.

نخستین واکنش آمریکا به انفجار نفتکش ایرانی

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا (مستقر در منطقه خلیج فارس) در واکنش به این حادثه اعلام کرد: از گزارش رسانه‌ها درباره وقوع انفجار در نفتکش ایرانی مطلع هستیم. اطلاعات بیشتری نداریم.

بروز حریق در نفتکش ایرانی تکذیب شد

پایگاه سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد برخلاف برخی اخبار منتشرشده هیچ گونه حریقی در کشتی رخ نداده است و کشتی کاملا در وضعیت باثبات قرار دارد؛ خوشبختانه همه کارکنان در وضعیت کاملا ایمن و سالم به‌سر می‌برند. بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی از کشتی سانحه دیده SABITI نشت نفت از نفتکش به حداقل رسیده است و وضعیت کلی نفتکش در حال کنترل است.

واکنش ایران به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی «سابیتی» در دریای سرخ اعلام کرد: بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، 2 بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است. او با اشاره به تحت کنترل بودن شرایط نفتکش، افزود: خوشبختانه خدمه نفتکش هیچگونه آسیبی ندیده‌اند و شناور در حالت پایدار قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفتکش‌های ایران در دریای سرخ صورت پذیرفته که بررسی‌ها در خصوص عوامل دخیل در این اقدامات در حال انجام است.

هیچ کمکی به نفتکش ایرانی نشده است

نصرالله سردشتی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، در خصوص حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ تصریح کرد: هیچ طرفی هیچ گونه کمکی به نفتکش ایرانی نکرده است.

او افزود: نفتکش هنوز ادامه مسیر نداده است؛ مسیر نفتکش را برای خروج از دریای سرخ تغییر خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: هنوز علت حادثه برای نفتکش ایرانی مشخص نیست ولی جلوی نشت نفت به دریا گرفته شده است.

نفتکش «سابیتی» در حال بازگشت به خلیج فارس است

شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد کشتی سانحه‌دیده «SABITI» بعد از پایداری وضعیت کلی در حال حرکت به سمت آب‌های خلیج فارس است. این کشتی هم اکنون با سرعتی کم در حال ترک منطقه و حرکت به سمت آب‌های خلیج فارس است.

این سانحه آسیب‌دیدگی در مخازن یک و 2 در قسمت سمت راست کشتی به ابعاد نیم تا یک و نیم متر در بدنه کشتی ایجاد کرده است. منشا این حملات هنوز مشخص نشده است و تحت بررسی و رصد کارشناسی و امنیتی قرار دارد.

این کشتی خوشبختانه دچار حریق نشده است و همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن به سر می‌برند. کشتی نیز در حال حاضر با تلاش کارکنان کشتی و هدایت کارشناسان حاضر در اتاق اضطرار شرکت ملی نفتکش در وضعیت باثباتی قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها