کد خبر: 353562
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۲:۲۲:۱۹
| |

مورالس پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری بولیوی

به دنبال اعلام جدیدترین نتیجه این انتخابات، اوو مورالس طی سخنرانی اعلام پیروزی کرد و گفت: بار دیگر ما اکثریت را در مجمع نمایندگان بدست اوردیم.

مورالس پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری بولیوی
کد خبر: 353562
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۲:۲۲:۱۹

اعتمادآنلاین| کمیته انتخابات بولیوی اعلام کرد، با شمارش 89.34 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد که اوو مورالس رئیس جمهوری کنونی حدود 45.28 درصد و کارلوس مسا رقیب اصلی وی 38.16 درصد آراء را بدست آورده اند و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم زیاد است.

به گزارش شبکه تله سور، با توجه به اینکه نتایج نهایی هنوز اعلام نشده و اوو مورالس نتوانسته تاکنون آراء لازم را برای پیروزی قاطعانه در دور اول بدست بیاورد، احتمالا این انتخابات به دور دوم در ماه دسامبر کشیده می شود.

به دنبال اعلام جدیدترین نتیجه این انتخابات، اوو مورالس طی سخنرانی اعلام پیروزی کرد و گفت: بار دیگر ما اکثریت را در مجمع نمایندگان بدست اوردیم.

به جز انتخابات ریاست جمهوری چند انتخابات همزمان روز گذشته در بولیوی برگزار شد. در این میان کارلوس مسا اعلام کرد که در دور دوم انتخابات با مورالس رقابت خواهد کرد.

اوو مورالس 60 ساله برای حدود 13 سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی قعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی طی سالهای گذشته شده بود.

مورالس از سال 2006 میلادی که به قدرت رسید، بولیوی را در مسیر رشد اقتصادی قرار داد و این کشور سریع ترین رشد اقتصادی را تاکنون در آمریکای لاتین تجربه کرده است. دولت مورالس از همان ابتدا برنامه های گسترده ای را برای بهبود شرایط زندگی مردم طبقه متوسط و فقرا اجرایی کرده که با استقبال سازمان ملل متحد و صندوق بین المللی پول همراه بوده است.


مورالس در حالی بار دیگر نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اعلام کرده که این اقدام وی بحث هایی نیز به دنبال داشته است. در همه پرسی سال 2017 حدود 51 درصد از مردم بولیوی مخالف نامزدی دوباره مورالس بودند اما دادگاه قانون اساسی این کشور اعلام کرد که مورالس می تواند بار دیگر نامزد انتخابات شود؛ حکمی که دیوان عالی انتخاباتی بولیوی نیز از آن حمایت کرد.

مورالس پیشتر بارها از سیاست های واشنگتن در منطقه آمریکای لاتین به شدت انتقاد کرده و معتقد است دولت آمریکا بدنبال تضعیف دولت های چپ گرا در آمریکای لاتین و انقلابی و در نهایت سرنگونی آنها است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها