کد خبر: 353564
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۲:۲۹:۴۲
| |

ترکیه: 

تلاش‌هایی برای تحریف توافق آتش‌بس وجود دارد

فخر الدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه در توئیتی اعلام کرد: ما عملیات "چشمه صلح" را به مدت 120 ساعت به حالت تعلیق درآوردیم و در مقابل آمریکا ملزم است که روند عقب‌نشینی گروه (ی‌پ‌گ) و جمع‌آوری سلاح‌های سنگین را تسهیل کند.

تلاش‌هایی برای تحریف توافق آتش‌بس وجود دارد
کد خبر: 353564
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۲:۲۹:۴۲

اعتمادآنلاین| رئیس اداره ارتباطات در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که تلاش‌هایی برای تحریف حقایق درباره توافق اخیر آنکارا و واشنگتن درباره عملیات "چشمه صلح" وجود دارد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، فخر الدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه در توئیتی اعلام کرد: ما عملیات "چشمه صلح" را به مدت 120 ساعت به حالت تعلیق درآوردیم و در مقابل آمریکا ملزم است که روند عقب‌نشینی گروه (ی‌پ‌گ) و جمع‌آوری سلاح‌های سنگین را تسهیل کند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه با گزارش عفو بین‌الملل درباره عملیات "چشمه صلح" مخالفت کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ادعاهای وارد شده در این گزارش که هیچ پایه و اساسی ندارد بخشی از کمپین خدشه‌دار کردن وجهه و تلاش ما برای مقابله با تهدید تروریستی است که امنیت ملی‌مان را مورد هدف قرار می‌دهد. عملیات "چشمه صلح" در چارچوب مبارزه با تروریسم علیه پ‌ی‌د/ی‌پ‌گ است که امنیت ترکیه و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما تدابیر لازم را برای عدم آسیب رساندن به غیرنظامیان و زیرساخت اتخاذ می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: بارها ارتباط کردهای سوریه با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) و جنایت‌هایی که مرتکب شده، از سوی اتحادیه اروپا و پیمان ناتو ثابت شده است. ما از عفو بین الملل می‌خواهیم در گزارشات نهادهای بین المللی مستقل در این باره بازنگری کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها