کد خبر: 353627
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۳۰:۲۵
| |

ترکیه: 

طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به 120 کیلومتر می‌رسد

منابع نظامی ترکیه اعلام کردند که طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به 120 کیلومتر می‌رسد.

طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به 120 کیلومتر می‌رسد
کد خبر: 353627
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۳۰:۲۵

اعتمادآنلاین| منابع نظامی ترکیه اعلام کردند: آتش بس در شمال شرق سوریه فردا سه‌شنبه ساعت 19:00 به وقت گرینویچ پایان می‌یابد و طول منطقه امن در شمال سوریه در مرحله نخست به 120 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه از خنثی شدن 765 تروریست، آزادسازی 111 منطقه مسکونی و سیطره بر 1500 کیلومتر مربع در چارچوب عملیات نظامی "چشمه صلح" در شمال سوریه خبر داد.

ترکیه از اصطلاح "خنثی شدن" در اشاره به کشته، زخمی شدن یا بازداشت نیروهای کرد استفاده می‌کند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد: به موجب توافق ترکیه و آمریکا، آنکارا از نزدیک خروج تروریست‌ها از این منطقه را طی 120 ساعت دنبال می‌کند و تاکنون 120 خودروی زرهی از منطقه امن سوریه خارج شده‌اند.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه آغاز کرده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را "بی‌اساس" می‌داند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها