کد خبر: 354879
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۶:۰۸:۰۰
| |

سیدحسن نصرالله:

«لبنان» در شرایط حساسی به‌سر می‌برد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تحولات داخلی این کشور تصریح کرد لبنان در شرایط حساسی به‌سر می‌برد و همه باید با حس مسئولیت‌پذیری و آرامش صحبت کنند.

«لبنان» در شرایط حساسی به‌سر می‌برد
کد خبر: 354879
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه (25 اکتبر؛ سوم آبان) در مورد تحولات لبنان و اعتراضات اخیر در این کشور که وارد دومین شده، سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود گفت کما اینکه پیشتر گفته بودیم، اعتراضات در لبنان، تحرکات مردمی فرافرقه‌ای و فرامنطقه‌ای و بیانگر دردهای مردم است.

او گفت: همه مسئولیت دارند که مسالمت‌آمیز بودن این تحرکات و اعتراض‌ها را حفظ کنند. سیدحسن نصرالله گفت که آنچه در روزهای اول اعتراض‌ها در لبنان رخ داد، دستاوردهای مثبت زیادی محقق کرد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: اگر مقاومت اسلامی لبنان تصمیم به ورود به این اعتراض‌ها می‌گرفت، این اعتراض‌ها مسیر دیگری به خود می‌گرفت ولی مصلحت این اعتراض‌ها در این بود که به دور از احزاب سیاسی باشد.

سیدحسن نصرالله از پوشش رسانه‌ای اعتراض‌های لبنان از سوی رسانه‌های عربی در خلیج فارس انتقاد کرد و گفت که برخی از بوق‌ها و رسانه‌های عربی از روز اول تلاش کردند که این مسئله را القا کنند که دبیر کل حزب‌الله لبنان معترضان را «تهدید» کرده است.

او در ادامه گفت: «ما از معترضان در لبنان خواستیم که به احزاب اجازه ندهند بر موج اعتراض‌های مردمی سوار شده و از آن‌ سوء‌استفاده کنند».

سیدحسن نصرالله گفت: اعتراض‌های اخیر در لبنان باعث شد که مسئولان لبنانی در دولت، اجرای وعده‌های خود را آغاز کنند.

او گفت که یکی از دستاوردهای مثبت اعتراض‌ها در لبنان که باید همه از آن صیانت و حفاظت کنند، این است که مسئله بودجه در لبنان مسئله کوچکی نیست بلکه مسئله بسیار مهمی است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه «سند اصلاحات دولت» با فشار اعتراض‌های مردمی صادر شد، گفت که این سند اولین گام رو به جلو دولت برای اصلاحات است.

او ادامه داد: «در تاریخ دولت‌های لبنان سراغ ندارم که این همه تصمیمات با جدول‌های زمانی مشخص صادر شود. این از دستاوردِ تحرکات مردمی بود».

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت قانون استرداد اموال غصب و چپاول شده در سند اصلاحات دولت از مهمترین تصمیماتی است که در این سند آمده است.

او گفت: تحرکات مردمی اخیر نشان داد که مردم لبنان اعتماد به نفس خود را ثابت کرده است و دولت این کشور مصمم است تصمیم‌های گرفته شده را بر اساس جدول‌های زمانی اعلام شده، اجرا کنند.

سیدحسن نصرالله گفت: بر اساس اطلاعات و داده‌هایی که به دست آمده، برخی از احزاب و قدرت‌های داخلی لبنان به دنبال تخریب تظاهرات هستند.

او همچنین توصیه کرد که باید خواسته‌های فقرا و بیکاران و معترضان تجمیع شده و به اهدافی برای تحرکات بعدی جهت تحقق این خواسته‌ها تبدیل شود.

نصرالله همچنین از معترضان هر منطقه خواست برای خود سخنگویی انتخاب کرده و به دیدار «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان بروند و تاکید کرد این به معنای تقاضا برای پایان دادن به اعتراضات نیست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها