کد خبر: 356234
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۴:۴۳:۵۷
| |

سفر هیات اتحادیه اروپا به پایتخت سودان با هدف حمایت از دولت انتقالی

نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از سفر دو روزه به سودان، ادامه گفتگوها با دولت سودان و حمایت از آن در کنار گفتگو با احزاب سیاسی و مدنی در این کشور برای حمایت از تغییرات در دست انجام و تغییرات احتمالی در آینده است.

سفر هیات اتحادیه اروپا به پایتخت سودان با هدف حمایت از دولت انتقالی
کد خبر: 356234
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۴:۴۳:۵۷

اعتمادآنلاین| نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان از ورود یک هیات عالی رتبه این بلوک به شهر خارطوم برای انجام مذاکراتی با هدف حمایت از دولت انتقالی سودان خبر داد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نمایندگی اتحادیه اروپا در سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از این سفر که دو روز ادامه دارد، ادامه گفتگوها با دولت سودان و حمایت از آن در کنار گفتگو با احزاب سیاسی و مدنی در این کشور برای حمایت از تغییرات در دست انجام و تغییرات احتمالی در آینده است.

این هیات شامل ژان کریستف بیلیارد، معاون دبیرکل فعالیت‌های خارجی اتحادیه اروپا و معاون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، کویین دوینز، مدیر کل همکاری‌های بین‌المللی و توسعه در کمیساریای اروپا و الکساندر روندوس، نماینده ویژه شاخ آفریقا در اتحادیه اروپا بود.

انتظار می‌رود این هیات مقامهای اتحادیه اروپا با هیاتی به ریاست عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و وزرای دولت انتقالی، اعضای شورای حاکمیتی، فراکسیون‌های آزادی و تغییر و نیز آژانس‌های سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی که پروژه‌های اتحادیه اروپا را در سودان اجرا می‌کنند، دیدار داشته باشد.

سفیر اتحادیه اروپا در خارطوم اظهار کرد: این دومین سفر هیات بلندپایه این نهاد به سودان در طول یک ماه اخیر است، هدف اصلی از این سفرها تنها اطلاع از تلاش‌ها و پیشرفت دولت سودان جهت برقراری صلح و ثبات و نیز احیای اقتصادی در دوره انتقالی و حمایت از اتحادیه اروپا در راستای اولویت‌های دولت است.

وی افزود: هدف دوم از این سفر، رسیدن به رویکردی مشترک با دولت سودان درباره نقش اتحادیه اروپا و حمایت از آن در دوره آتی است، باید رویکردی روشن، درکی عمیق و هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک فنی، مالی و سیاسی به سودان در این مرحله حساس وجود داشته باشد.

ازسرگیری روابط سودان با اروپا به عنوان آغاز دوره جدیدی در این کشور پس از سرنگونی دولت عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها