کد خبر: 357091
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۳:۱۳:۵۴
| |

تحولات عراق:

نمایندگان جدیدی درخواست برکناری «عبدالمهدی» را امضا کردند

«سلام الشمری» نماینده ائتلاف سائرون، از پیوستن تعداد جدیدی از نمایندگان پارلمانی وابسته به سایر احزاب سیاسی به موافقان استیضاح نخست‌وزیر خبر داد.

نمایندگان جدیدی درخواست برکناری «عبدالمهدی» را امضا کردند
کد خبر: 357091
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۳:۱۳:۵۴

اعتمادآنلاین| «سلام الشمری» نماینده ائتلاف سائرون، از پیوستن تعداد جدیدی از نمایندگان پارلمانی وابسته به سایر احزاب سیاسی به موافقان استیضاح نخست‌وزیر خبر داد.

او در گفت‌وگو با «المعلومه» گفت تلاش‌ها در پارلمان عراق برای استیضاح عادل عبدالمهدی افزایش یافته است و شمار جدیدی از نمایندگان، درخواست استیضاح او را امضا کرده‌اند. پس از استیضاح نیز، دولت او برکنار خواهد شد تا دولت جدیدی تشکیل شود.

این نماینده وابسته به ائتلاف صدر توضیح داد که تاکنون ائتلاف سائرون، شخصیت جایگزینی برای عبدالمهدی پس از برکناری، معرفی نکرده است و تمامی اسامی که از جانب این ائتلاف در رسانه‌ها مطرح می شود را تکذیب می‌کند.

سیدمقتدی الصدر، رئیس جریان صدر عراق دوشنبه پیش (6 آبان) از عادل عبدالمهدی درخواست کرد که برای اعلام انتخابات زودهنگام به پارلمان برود. «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف «النصر» طرحی برای حل بحران این کشور ارائه داده که به بر اساس آن، ‌باید دولت موقت تشکیل و انتخابات زودهنگام تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود اما این نشست پارلمان به دلیل عدم رسیدن حد نصاب تشکیل نشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها