کد خبر: 365162
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۰۰:۱۷:۰۰
| |

«هلند» از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا ابراز خرسندی کرد

دولت هلند ضمن تأیید پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز از آن ابراز خرسندی کرد.

«هلند» از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا ابراز خرسندی کرد
کد خبر: 365162
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۰۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت هلند روز «جمعه» با صدور بیانیه‌ای اخبار پیشین درباره پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس را تأیید و از آن ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناو نیروی دریایی را برای پیوستن به ائتلاف اروپایی تحت ابتکار فرانسه روانه آب‌های خلیج فارس خواهد کرد. مأموریت این ائتلاف، محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در آب‌های خلیج فارس عنوان شده است.

در این بیانیه خاطرنشان شده این ناو به همراه بالگرد مستقر روی آن از اواخر ماه ژانویه تا پایان ژوئن 2020 برای «افزایش امنیت دریایی در منطقه خلیج [فارس]» در این منطقه حضور خواهد داشت.

«مارک رات»، نخست‌وزیر هلند در جمع خبرنگاران گفت: «تأمین عبور و مرور آزاد و ایمن در آب‌های خلیج فارس بسیار مهم است. هلند از مشارکت در این طرح خرسند است.»

دولت هلند علاوه بر این اعلام کرده چندین نیرو را برای استقرار در مقر فرماندهی این ائتلاف روانه ابوظبی خواهد کرد.

کشورهای اروپایی درخواست آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی علیه ایران را رد و به جای آن طرحی مشابه با هدف ادعایی محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس راه‌اندازی کرده‌اند.

روز شنبه «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه گفت این ائتلاف از ماه نخست سال آینده میلادی و با مشارکت 10 تا 12 کشور شروع به کار می‌کند.

بنابر اعلام پارلی، مقر مرکزی این ائتلاف در منطقه خلیج فارس، در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی خواهد بود. این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها