کد خبر: 365245
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۲۰:۳۰
| |

دور دوم مذاکرات اصلاح قانون اساسی سوریه پایان یافت

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه از اتمام دور دوم مذاکرات برای اصلاح قانون اساسی سوریه بدون تعیین تاریخی برای دور بعدی دیدارها خبر داد.

دور دوم مذاکرات اصلاح قانون اساسی سوریه پایان یافت
کد خبر: 365245
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۰:۲۰:۳۰

اعتمادآنلاین| گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تاکید کرد: دور دوم مذاکرات برای اصلاح قانون اساسی سوریه در حالی به پایان رسید که اختلاف‌نظر دو هیات دمشق و مخالفان سوری درباره جدول کاری جلسات مانع از دیدارهای 2 طرف شد.

با پایان دور دوم نشست‌های کمیته قانون اساسی و افزایش اختلاف نظرها میان دو طرف، پدرسن اعلام کرد: دور دوم مذاکرات سوریه که برای یک هفته ادامه داشت، بدون انجام دیداری میان 45 عضو گروه کوچک مسئول تدوین قانون اساسی جدید سوریه، به پایان رسید.

پدرسن به خبرنگاران گفت: روسای دو هیات دولت و مخالفان سوری با دستور جلسه مذاکرات توافق نکردند. ما برای توافق میان دو طرف تلاش کردیم، اما بی نتیجه بود.

این مسئول سازمان ملل افزود: تا زمانی که 45 عضو هیات کوچک تدوین قانون اساسی به توافقی درباره دستور جلسه نشست نمی‌رسیدند، ما نمی‌توانستیم آنها را به دیدار با یکدیگر دعوت کنیم.

او افزود: تاریخ دیدار بعدی طرف‌های مربوطه نیز تعیین نشد.

پیشتر یحیی العریضی، عضو هیات مخالفان به خبرنگاران گفته بود، دولت سوریه قصد داشت مبارزه با تروریسم و لغو تحریم‌های سازمان ملل را در دستور جلسه نشست قرار دهد اما اینها مسایلی سیاسی و غیر مرتبط با تدوین قانون اساسی هستند.

اما نمایندگان دمشق در مذاکرات بارها در نشست‌های قبلی در ژنو اولویت خود را مساله تروریسم قرار داده‌ و از آغاز گفتگوها درباره برگزاری انتخابات با نظارت سازمان ملل و نیز اصلاح قانون اساسی سوریه مخالفت کرده‌اند.

در مقابل هادی البحره، رییس کمیته قانون اساسی سوریه از گروه مخالفان با انتقاد شدید از دمشق گفت: این هیات هیچ‌گونه پیشنهادی برای مذاکرات نداشتند و تنها وقت‌کشی می‌کردند.

احمد الکزبری، رییس هیات دمشق نیز در جواب گفت: طبق برنامه کمیته قرار بود روسای دو هیات 72 ساعت قبل از آغاز دور دوم به توافقی درباره دستور جلسه مذاکرات برسند.

الکزبری گفت: هیات دمشق چهار پیشنهاد پیش از آغاز نشست ارائه کرد، پیشنهادات ما در رسانه‌ها منتشر شدند و در حال حاضر نیز در دفتر فرستاده سازمان ملل موجود است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها