کد خبر: 368804
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا نشست پاریس نوشداروی مشکلات لبنان خواهد شد؟

گرچه کشورهای حامی لبنان برای بررسی نحوه کمک به این کشور در خروج از بحرانی که آن را درنوردیده روز چهارشنبه در پاریس گرد هم آمدند، اما میزان و نوع تاثیر آن بر اوضاع سیاسی لبنان همچنان مبهم است.

آیا نشست پاریس نوشداروی مشکلات لبنان خواهد شد؟
کد خبر: 368804
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه کشورهای حامی لبنان برای بررسی نحوه کمک به این کشور در خروج از بحرانی که آن را درنوردیده روز چهارشنبه در پاریس گرد هم آمدند، اما میزان و نوع تاثیر آن بر اوضاع سیاسی لبنان همچنان مبهم است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، این نشست یک‌روزه با حضور جان لودریان وزیر خارجه فرانسه که به همراه سازمان ملل متحد ریاست این نشست را عهده‌دار هستند افتتاح شد.

اعضای گروه حامی لبنان متشکل از سازمان ملل، اعضای دائم شورای امنیت، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب هستند.

با وجود اینکه این نشست اقتصادی است، اما گفته می‌شود دولت‌های آمریکا و فرانسه گروکشی خود را با گره زدن مسائل سیاسی به کمک‌های اقتصادی انجام می‌دهند و از آن به مثابه اهرم فشاری بر دولت لبنان استفاده می‌کنند، کمااینکه لودریان در مصاحبه‌ای تاکید کرد کمک‌های بین‌المللی به لبنان مشروط خواهند بود.

این در حالی است که بسیاری از صاحب‌نظران لبنانی تامین این حمایت را در سایه مشاوره‌های پارلمانی برای تشکیل کابینه، آن هم با توجه به بازگشت دوباره‌ی سعد حریری به بازی تشکیل کابینه، بسیار حائز اهمیت می‌دانند.

از سویی اما شماری دیگر از تحلیلگران موفقیت فرانسه را در تحقق واقعی طرح جذب حمایت مالی برای لبنان و رسیدن آن به بیروت، چیزی شبیه معجزه توصیف می‌کنند.

با وجود پایان یافتن این نشست و صرف نظر از مصوبات آن، همه نگاه‌ها به تبعات ثانوی آن دوخته شده است که آیا مصوبات پاریس خواهد توانست به تشکیل کابینه در لبنان کمک کند یا فقط هرج‌ومرج را در کشور گسترش خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها