کد خبر: 368806
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا آمریکا در افغانستان شکست خورده است؟

روزنامه واشینگتن پست طی گزارشی در مورد شرایط ارتش آمریکا در افغانستان نوشت: با وجود اسناد غیرقابل انکار، برخی از مسئولان عالیرتبه این کشور همچنان سعی می‌کنند چشم خود را بسته نگه دارند و حقایق را وارونه جلوه دهند.

آیا آمریکا در افغانستان شکست خورده است؟
کد خبر: 368806
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه آمریکایی با استناد به اطلاعاتی که به دست آورده، از شکست بزرگ ارتش آمریکا در افغانستان سخن گفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه واشینگتن پست طی گزارشی در مورد شرایط ارتش آمریکا در افغانستان نوشت: با وجود اسناد غیرقابل انکار، برخی از مسئولان عالیرتبه این کشور همچنان سعی می‌کنند چشم خود را بسته نگه دارند و حقایق را وارونه جلوه دهند.

این روزنامه تاکید کرد هزاران سند دولتی آمریکایی را در این زمینه به دست آورده که 2 هزار صفحه از آن مربوط به گفت‌وگو با شخصیت‌های عالیرتبه نظامی، دیپلماسی، شاغلان در سازمان‌های امدادرسان و مسئولان افغانستانی است که در جنگ 2 دهه گذشته در افغانستان حضور داشته‌اند.

این روزنامه آمریکایی افزوده اسنادی که در اختیار دارد با اظهارات رؤسای جمهور آمریکا، فرماندهان نظامی و دیپلمات‌های این کشور در مغایرت است و با اطلاعات آنها در این رابطه که آمریکا سال به سال پیشرفت قابل توجهی در افغانستان داشته و پیروزی‌هایی کسب می‌کند تناقض دارد.

واشینگتن پست در ادامه نوشت این اسناد را، که نام «اسناد افغانستان» را برایشان برگزیده، از طریق دفتر بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان و در چارچوب آزادی دسترسی به اطلاعات به دست آورده است.

بر اساس یکی از این اسناد داگلاس لوت، ژنرال آمریکایی که در دوره ریاست‌جمهوری بوش پسر و باراک اوباما مشاور کاخ سفید در جنگ افغانستان بود، طی مصاحبه‌ای در سال 2015 گفته است: ما درک دقیقی از افغانستان نداشتیم و نمی‌دانستیم باید در آنجا چه کاری انجام دهیم.

واشینگتن پست اعلام کرد مصاحبه‌های انجام‌َشده دربرگیرنده اعترافاتی است که نشان می‌دهند دولت آمریکا ارقامی را منتشر کرده است که مسئولان کشور به خوبی می‌دانستند تحریف‌شده، تقلبی یا به طور کامل دروغ بوده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها