کد خبر: 369445
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۰۲:۵۶
| |

آمریکا از معترضان به انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اعلام حمایت کرد

به دنبال اعتراضات در الجزایر علیه نتیجه انتخابات و رئیس‌جمهور فعلی این کشور، دولت آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد از حق مردم الجزایر برای بیان دیدگاه‌هایشان به شکل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند.

آمریکا از معترضان به انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اعلام حمایت کرد
کد خبر: 369445
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۰۲:۵۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا ضمن استقبال از انتخابات ریاست جمهوری الجزایر که اخیرا در این کشور برگزار شد، گفت، مردم الجزایر از یک سال پیش نه تنها پای صندوق‌های رأی بلکه در قالب تظاهرات نیز خواسته‌های خود را بیان می‌کنند.

او ادامه داد: آمریکا از حق الجزایری‌ها در بیان عقاید و افکار خود به شکل صلح‌آمیز حمایت می‌کند و امیدوار است با عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری منتخب این کشور به منظور "تقویت امنیت و رونق منطقه" همکاری داشته باشد.

نهاد ملی مستقل انتخابات در الجزایر روز جمعه اعلام کرد که پس از شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، عبدالمجید تبون پیروز این انتخابات شد.

در همین راستا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری الجزایر را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

یک منبع امنیتی در دبیرخانه این اتحادیه اعلام کرد، ابوالغیط این پیروزی را به تبون نیز تبریک گفته و برای او در انجام مأموریت خود آرزوی توفیق کرد و ابراز اطمینان کرد که الجزایر به حمایت از اقدام مشترک عربی با رئیس جمهوری جدید خود ادامه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها