کد خبر: 372548
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۵:۳۵:۳۰
| |

«البناء» کاندیداتوری استاندار بصره برای نخست‌وزیری عراق را تکذیب کرد

فراکسیون بزرگتر پارلمان عراق، اخبار منتشرشده درباره انتخاب کاندیدای جدید برای تصدی پست نخست‌وزیری و معرفی او به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد.

«البناء» کاندیداتوری استاندار بصره برای نخست‌وزیری عراق را تکذیب کرد
کد خبر: 372548
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۵:۳۵:۳۰

اعتمادآنلاین| «انتصار الغریباوی» نماینده فراکسیون پارلمانی «البناء» اخبار منتشرشده درباره ارسال نامه از سوی این فراکسیون به عنوان فراکسیون بزرگتر به «برهم صالح» رئیس‌جمهوری و معرفی کاندیدای جدید برای تصدی پست نخست‌وزیری را رد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی گفت که اخبار منتشرشده درباره نامه فراکسیون البناء به رئیس‌جمهور و معرفی «اسعد العیدانی» استاندار بصره به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری صحیح نیست و تا به این لحظه هنوز مشخص نشده که نامزد جایگزین «قصی السهیل» چه کسی است.

منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، امروز مدعی شدند که رئیس‌جمهور عراق نامه‌ای از سوی فراکسیون البناء به عنوان فراکسیون بزرگتر در پارلمان دریافت کرده و در این نامه، به وی پیشنهاد شده که استاندار بصره را مامور تشکیل کابینه جدید عراق کند.

این در حالی است که صبح امروز، «عدی عواد» نماینده ائتلاف «الفتح» از ائتلاف‌های حاضر در فراکسیون البناء گفته بود که در نشست شب گذشته رهبران این فراکسیون، بر روی نامزدی العیدانی برای نخست‌وزیری توافق شد و وی گزینه دوم پس از السهیل است زیرا وی که استاندار کنونی بصره است هم در میان تظاهرات‌کنندگان و هم در میان فراکسیون‌های سیاسی پارلمانی از مقبولیت لازم برخوردار است.

فراکسیون البناء، به رهبری «هادی العامری»، اول دی‌ماه طی نامه‌ای به رئیس جمهور عراق، اعلام کرده بود که رهبران فراکسیون‌های زیر مجموعه ائتلاف البناء، «قصی عبدالوهاب السهیل» وزیر آموزش عالی عراق را به عنوان نامزد نخست‌وزیری معرفی می‌کنند و از صالح می‌خواهند که مطابق ماده 76 قانون اساسی عراق، السهیل را مأمور تشکیل دولت کند.

اما پس از اعتراض برخی گروه‌های سیاسی و شماری از تظاهرات‌کنندگان، السهیل طی نامه‌ای که امروز منتشر شد و تاریخ آن به سه روز پیش برمی‌گردد، از پذیرش این پست انصراف داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها