کد خبر: 373950
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

سفیر هند در تهران با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد

گدام دارمندرا، سفیر هند در تهران، دوشنبه 9 دی ماه 1398 با الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو کرد.

سفیر هند در تهران با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد
کد خبر: 373950
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گدام دارمندرا، سفیر هند در تهران دوشنبه 9 دی ماه 1398 با الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

حضرتی در این دیدار با اشاره به اشتراکات و علایق تاریخی و فرهنگی دو ملت و ظرفیت‌های اقتصادی موجود در دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و هند از توانمندی های بالایی برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف همچون توسعه خطوط ریلی، تبادل اطلاعات علمی و فناوری و انرژی برخوردارند و امیدواریم با توجه به سوابق و پشتوانه تاریخی و فرهنگی دو کشور در سایه حمایت سطوح عالی سیاسی از جمله مجلس شورای اسلامی شاهد تعمیق هر چه بیشتر این مناسبات باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از موضع‌گیری مثبت هند در قبال قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران، اتخاذ آن را ناشی از سیاست مستقل دولت هند خواند و با اشاره به پایین بودن تراز تجاری میان دو کشور بر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و عملیاتی کردن توافقات امضا شده در دوره اخیر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وی در ادامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و هند در زمینه اجرای پروژه بندر چابهار را فرصتی استثنایی و مغتنم برای دوطرف و کشورهای منطقه جهت ارتقای مناسبات اقتصادی _ تجاری دانست و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های فراوان اقتصادی و تجاری بندر چابهار باید سطح سرمایه گذاری های مشترک در این منطقه افزایش یابد.

حضرتی در پایان بر گسترش تعاملات و تبادلات سیاسی و پارلمانی فیمابین تاکید کرد.

گدام دارمندرا سفیر هند در تهران نقش مجالس را در توسعه مناسبات فیمابین مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتباطات پارلمانی همواره در توسعه و تقویت همکاری‌های فیمابین نقش مهمی دارد و استفاده از این ظرفیت برای افزایش روابط دوجانبه در سایر زمینه‌ها لازم و ضروری است.

سفیر هند در تهران در ادامه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در هفته گذشته اظهار داشت: عملیاتی کردن سازوکار مالی بر پایه روپیه _ ریال میان دو کشور از مهمترین اهداف این کمیسیون بود و تلاش داریم در حوزه اقتصادی با تبادل اطلاعات و همکاری بخش های خصوصی دو کشور اولویت های همکاری را تعیین کنیم.

وی افزود: امیدواریم با پیشرفت در حوزه‌های سیاسی شاهد ارتقای سطح مراودات اقتصادی فیمابین باشیم.

دارمندرا در بخشی از سخنانش با ابراز خرسندی از همکاری دو کشور در پروژه چابهار، تصریح کرد: تصویب الحاق بندر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد از سوی مجلس شورای اسلامی فرصت های فراوان اقتصادی برای شرکت‌های هندی و ایرانی و همچنین کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد کرد.

سفیر هند با انتقاد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از تلاش کشورش برای ادامه همکاری با کشورمان تاکید کرد.

وی بر ارتقا سطح همکاری های دو کشور در حوزه‌های علمی و فناوری تاکید کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها