کد خبر: 376653
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۷:۳۳:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پادشاه عمان درگذشت/ هیثم‌ بن طارق‌ آل سعید جانشین سلطان قابوس‌ شد

سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان در سن 79 سالگی درگذشت. او از سال 1970 بر این کشور سلطنت می‌کرد و فرزند یا برادری نداشت. هیثم‌بن طارق‌بن تیمور آل بوسعید جانشین سلطان قابوس‌بن سعید شد.

پادشاه عمان درگذشت/ هیثم‌ بن طارق‌ آل سعید جانشین سلطان قابوس‌ شد
کد خبر: 376653
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۰۷:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان در سن 79 سالگی درگذشت. او از سال 1970 بر این کشور سلطنت می‌کرد و فرزند یا برادری نداشت.

بر اساس قانون اساسی پادشاهی عمان، خانواده حاکم طی سه روز از خالی شدن مسند پادشاهی باید یکی را برای جانشینی انتخاب کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، تلویزیون رسمی عمان هم اعلام کرد خانواده حاکم این کشور برای انتخاب جانشین سلطان قابوس تشکیل جلسه می‌دهد.

در سایه نبود ولیعهد و نداشتن فرزند یا حتی برادر، سه نام در میان رسانه‌ها به عنوان جانشینان احتمالی سلطان قابوس مطرح می‌شوند.

به اعتقاد تحلیلگران ظاهرا یکی از عموزاده‌های پادشاه عمان یعنی فرزندان طارق بن تیمور به عنوان جانشین سلطان قابوس بن سعید انتخاب خواهند شد.

با این وجود مشخص نیست که جانشین او بتواند در جایگاه کاریزماتیکی و اعتماد سلطان قابوس از دیدگاه طرف‌های متخاصم در منطقه قرار بگیرد، جایگاهی که عمان را طی چند دهه اخیر هم‌طراز با سوئیس در حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و حتی بین‌المللی قرار داده بود.

پادشاه جدید عمان انتخاب شد

هیثم‌بن طارق‌بن تیمور آل بوسعید جانشین سلطان قابوس‌بن سعید شد.

او پسر عموی سلطان قابوس و متولد سال 1954 و از اوایل هزاره دوم وزیر فرهنگ عمان است.

در برخی از موارد به عنوان فرستاده ویژه سلطان قابوس ماموریت‌هایی را انجام داده و پیش از تصدی وزارت فرهنگ در وزارت خارجه این کشور فعالیت می‌کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها