کد خبر: 381471
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا گره کور سیاسی عراق باز می‌شود؟/ آیا علاوی قدرت را در دست خواهد گرفت؟

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در حالی از طرح این سازمان برای خارج کردن عراق از بحران سخن می‌گوید که رهبران الفتح و سائرون برای چندمین بار از توافق بر سر انتخاب نخست‌وزیر صحبت کرده‌اند.

آیا گره کور سیاسی عراق باز می‌شود؟/ آیا علاوی قدرت را در دست خواهد گرفت؟
کد خبر: 381471
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در حالی از طرح این سازمان برای خارج کردن عراق از بحران سخن می‌گوید که رهبران الفتح و سائرون برای چندمین بار از توافق بر سر انتخاب نخست‌وزیر صحبت کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، جینین بلاسخارت، نماینده سازمان ملل متحد در عراق، از نقشه راه این سازمان برای عراقی امن و باثبات خبر داد که قرار است به زودی شورای امنیت آن را به تصویب برساند.

او در عین حال خاطرنشان کرد این نقشه راه برای حل بحران فعلی عراق طراحی نشده بلکه در صدد خلق عراقی باثبات است.

از دیگر سو اخبار ضدونقیضی هم در مورد انتصاب نخست‌وزیر جدید منتشر می‌شود.

در حالی که شخص مقتدی صدر از به بن‌بست رسیدن تلاش‌ها برای تعیین نخست‌وزیر سخن گفته و بر عصیان مدنی تاکید کرده، رسانه‌ها از توافق او با هادی عامری رهبر جریان الفتح بر سر معرفی محمد توفیق علاوی برای پست نخست‌وزیری خبر می‌دهند.

در این میان، حسن حسین نماینده پارلمان عراق اطلاع داد تنها چند ساعت دیگر نام محمد علاوی به عنوان نخست‌وزیر اعلام خواهد شد.

این نماینده عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد مذاکرات نهایی برای تثبیت نام نخست‌وزیر آینده در حال انجام است تا به این بحران پایان داده شود.

او گفت به زودی برهم صالح این موضوع را اعلام خواهد کرد.

بر اساس یافته‌های رسانه‌های عراقی، در حاشیه اجلاس رئیس‌جمهور عراق با رهبران ائتلاف‌های مختلف عراق نام نخست‌وزیر اعلام خواهد شد.

هرچند برخی از تحلیلگران معتقدند موانع زیادی همچنان بر سر راه رسیدن محمد توفیق علاوی یا هر شخصیت دیگری به کرسی نخست‌وزیری عراق وجود دارد که هر یک از این مشکلات می‌تواند آنها را فرسنگ‌ها از نخست‌وزیری دور کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها