کد خبر: 394747
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۵:۵۸:۰۰
| |

انتقاد از برگزاری انتخابات شهرداری‌های فرانسه در اوج شیوع کرونا

انتخابات شهرداری‌های فرانسه امروز (یکشنبه) در شرایطی با 50 میلیون نفر واجد شرایط در 50 هزار مدرسه و دبیرستان آغاز شده که شیوع کرونا در این کشور تاکنون 4469 نفر را مبتلا کرده و جان 91 نفر را گرفته است.

انتقاد از برگزاری انتخابات شهرداری‌های فرانسه در اوج شیوع کرونا
کد خبر: 394747
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۵:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «روزنامه ون مینوت» روز یکشنبه نوشت: فرانسه از روز شنبه رسماً وارد مرحله سوم اپیدمی ویروس کرونا شده که تاکنون 4500 مورد ابتلا به این ویروس و مرگ 91 نفر در این کشور تایید شده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: در همین زمینه، نخست وزیر فرانسه تعطیلی همه مشاغل غیرضروری، کافهها، رستوران ها، سینماها را اعلام کرد. با این وجود، دور نخست انتخابات شهرداری‌های فرانسه در روز یکشنبه برگزار می‌شود.

ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه شنبه‌شب برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با شیوع ویروس کووید19 اعلام کرد که از بامداد یکشنبه همه فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و اماکن سرگرمی در این کشور تعطیل می‌شود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هم پیشتر با بیان این که این کشور با خطرناک‌ترین بحران بهداشتی یک قرن اخیر روبرو است، اعلام کرده بود که از روز دوشنبه تمامی مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور بسته خواهند شد.

مکرون پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه برگزار می شود و ویروس کرونا نباید حیات سیاسی و دموکراتیک کشور را تهدید کند.


در حالی که بسیاری از چهره های سیاسی و مسوولان مناطق فرانسه خواستار به تعویق افتادن و لغو این انتخابات شده بودند اما کاخ الیزه بر برگزاری این انتخابات تاکید دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها