کد خبر: 405234
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۳:۲۹:۵۳
| |

انتقاد گوترش از ناتوانی شورای امنیت در مجازات عاملان انتقال سلاح به لیبی

دبیرکل سازمان ملل ناتوانی شورای امنیت در مجازات عاملان نقض تحریم تسلیحاتی لیبی را به باد انتقاد گرفت.

انتقاد گوترش از ناتوانی شورای امنیت در مجازات عاملان انتقال سلاح به لیبی
کد خبر: 405234
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۳:۲۹:۵۳

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره از ناتوانی شورای امنیت برای مجازات عاملان قطعنامه تحریم تسلیحاتی به لیبی به ویژه قطعنامه‌های شورای امنیت پیرامون منع صادرات تسلیحات به این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: شورای امنیت هنوز نتوانسته است از ابزارهای موجود برای اعمال تحریم‌های لازم استفاده کرده و از پایان یافتن این نقض‌ها اطمینان حاصل کند و مردم لیبی این فرصت را داشته باشند که وارد یک روند سیاسی و گفتگو شده و به صلح مورد نیاز برای آینده خود دست یابند.

او تأکید کرد، حضور مزدوران در لیبی، واردات تسلیحات به این کشور و نیز حمایت‌های مختلف خارجی از دو طرف درگیر در لیبی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

از سوی دیگر، گوترش گفت: شیوع ویروس کرونا میزان شکنندگی جهان را که باعث می‌شود نتواند به طور مؤثر با آن مقابله کند، نشان می‌دهد. ما به اتحاد و همبستگی برای نابودی کرونا نیاز داریم و متأسفانه در زمینه مقابله با کرونا همبستگی کافی به ویژه با کشورهای در حال توسعه وجود ندارد.

این همبستگی در زمان شیوع کرونا در آمریکای لاتین، آفریقا و بعضی از بخش‌های آسیا متوقف شد و ابزارهای مورد نیاز سیستم بین‌المللی برای کمک به این کشورها جهت حل بحران کرونا، حفاظت از شهروندان خود و پایان دادن به تبعات اقتصادی و اجتماعی فاجعه بار این ویروس به اندازه کافی فراهم نیست.

او در ارتباط با نحوه تعامل بین‌المللی با شیوع کرونا گفت: یک دودستگی وجود دارد و از نشانه‌های آن وجود استراتژی‌های مختلف و اختلافات بین المللی و هماهنگی‌های ناکارآمد برای شکست کرونا است.

در حال حاضر میان دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا دو دستگی عمیقی وجود دارد که تلاش مشترک بین‌المللی برای مقابله با کرونا را مختل می‌کند. سازمان ملل از آن دو کشور می‌خواهد با هم همکاری داشته و جهان را برای هماهنگی تلاش‌ها جهت نابودی کرونا رهبری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها