کد خبر: 413730
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۵:۲۶
| |

وزیر خارجه مصر:

ثبات لیبی از طریق ابتکارعمل قاهره حاصل می‌شود

وزیر خارجه مصر اعلام کرد، کشورش در اتخاذ اقداماتی که از لیبی در قبال طمع‌ورزی‌های خارجی حفاظت ‌کند، کوتاهی نخواهد کرد.

ثبات لیبی از طریق ابتکارعمل قاهره حاصل می‌شود
کد خبر: 413730
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۵:۲۶

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه رأی‌الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «هر روز» کانال «وان» گفت، سخنان عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور خطاب به ملت مصر و لیبی به وضوح بیانگر این است که ثبات لیبی از طریق ابتکارعمل قاهره حاصل می‌شود.

وی ادامه داد، مصر هیچ‌گاه در اتخاذ اقدامات لازم برای تضمین امنیت و ثبات لیبی و ایستادگی در برابر جاه‌طلبی‌های کشورهای استعمارگر و طمّاع نسبت به منابع و پتانسیل‌های این کشور، کوتاهی نمی‌کند.

شکری ادامه داد: مصر و سیسی تمامی تلاش خود را برای حفاظت از پتانسیل‌های لیبی به کار گرفته است که آخرین آن ابتکارعمل قاهره است و این کشور ابدا در اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از لیبی در قبال طمع‌ورزی‌های خارجی کوتاهی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری مصر روز شنبه در جریان بازدید از نیروهای منطقه غربی نظامی اعلام کرد، هر گونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی یافته و هدف از مداخله مستقیم در لیبی تأمین امنیت مرزها و برقراری آتش‌بس است. مصر هیچ‌گاه از دعوت کنندگان به تخاصم نبوده اما برای تامین امنیت مرزهای خود و مرزهای امنیت ملی خود تلاش کرده است. امنیت و ثبات مصر ارتباط مستحکمی با امنیت و ثبات منطقه دارد. قاهره به دنبال پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی در لیبی است؛ مداخلاتی که کانون‌های تروریسم را در این کشور تغدیه می‌کند.

سیسی در ادامه گفت، آمادگی نیروهای مصر برای جنگ و درگیری امری ضروری است. قاهره همواره خواستار دستیابی به راه‌حلی جامع پیرامون بحران لیبی است و از حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کند. این تنها خود مردم لیبی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند و مصر هم در این راه به آنها کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها