کد خبر: 414962
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۴:۲۳:۰۵
| |

معاون وزارت فرهنگ افغانستان:

افغانستان خواهان حفظ روابط دوستانه با ایران است

معاون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: کابل خواهان تداوم روابط دوستانه و برادرانه با تهران است، در این چارچوب در جست‌وجوی راه‌هایی هستیم که حوادثی چون هریرود و یزد تکرار نشده و زمینه برای چنین اتفاقاتی فراهم نشود.

افغانستان خواهان حفظ روابط دوستانه با ایران است
کد خبر: 414962
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۴:۲۳:۰۵

اعتمادآنلاین| چندی پیش در رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان شد که برخی از مهاجران افغانستانی در رودخانه هریرود کشته شده و از سوی دیگر فرمانده انتظامی استان یزد نیز از برخورد خودروی حامل اتباع بیگانه به گاردریل جاده و آتش گرفتن خودرو، مجروح و کشته شدن چند نفر از آن ها خبر داده بود.

«محمد رسول باوری» که به همراه محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران آمده بود، درباره نقش رسانه‌های ایران و افغانستان در تحکیم مناسبات دو کشور ضمن ابراز تاسف از حوادث رخ داده، خواستار حفظ روابط‌ دوستانه و نزدیک با ایران شد.

وی ادامه داد: کابل خواهان تداوم روابط دوستانه و برادرانه با تهران است و در این چارچوب، در جست‌وجوی راه‌هایی است که حوادث مذکور تکرار و زمینه برای چنین اتفاقاتی فراهم نشود.

معاون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اضافه کرد: افغانستان و ایران پیوندهای مشترک زبانی، دینی، فرهنگی، اقتصادی دارند؛ این رسالت رسانه‌ها است که با استفاده از این پیوندها، روابط دو کشور را به سمت دوستی و قوام سوق دهند.

باوری افزود: رسانه‌ها باید کمک کنند که چگونه می‌توانیم روابط و مناسبات‌ را قوام دهیم و از نفاق و خصومت دور شوند.

افغانستان می‌خواهد روابط دوستی را با ایران حفظ کند، ما باید در جست‌وجوی یافتن راهکارهایی باشیم که بر روابط دوستانه دو کشور لطمه‌ای وارد نشود و شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

وی افزود: ذهنیت‌سازی و انتقال اخبار، دو عنصر بسیار مهمی است که انجام آن عمدتا بر دوش رسانه‌ها است. همین مساله موجب می‌شود که رسانه‌ها رسالت و نقش سنگینی بر دوش داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان بر نقش سازنده یا حتی اخلالگر رسانه‌ها در روابط دو کشور ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: این نقش یک سویه نیست و رسانه‌های دو طرف این رسالت را تعریف کرده باشند که چه نقشی را می‌خواهند ایفا کنند. این نقش فقط خبررسانی نیست بلکه انتقال صحیح و انعکاس واقعیت‌ها است.

باوری در رابطه با دو حادثه هریرود و یزد و ادعاهای کابل در این‌باره گفت: به گفته مولانا «ما برای وصل آمده‌ایم و نه فصل» در این حوادث تعدادی از شهروندان افغانستان جان ‌باختند و این دو واقعه، از جمله مواردی است که رسانه‌ها به آن توجه کرده و پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: رسالت‌ رسانه‌ها این است که با انعکاس واقعیات و بدون تحریف‌ و تحلیل‌های جانبدارانه موجب تحکیم روابط ایران و افغانستان به عنوان دو کشور دوست شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها