کد خبر: 419597
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۱:۴۰:۵۷
| |

ادامه درگیری نظامی در مرز ارمنستان و آذربایجان

مقام های جمهوری آذربایجان و ارمنستان از بروز دوباره درگیری مرزی بین دو کشور در ساعات اولیه امروز پنجشنبه خبر دادند. دور جدید درگیری ها بعد از توقف کوتاه در درگیری بر سر اختلافات ارضی دو کشور آغاز شده است.

ادامه درگیری نظامی در مرز ارمنستان و آذربایجان
کد خبر: 419597
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۱:۴۰:۵۷

اعتمادآنلاین| خبرگزاری فرانسه گزارش داد: از زمان آغاز درگیری از روز یکشنبه بین این دو جمهوری شوروی سابق دستکم 16 نفر از نیروهای هر دو طرف جان باخته اند.

دو کشور در چند دهه گذشته درباره منطقه مورد مناقشه قره باغ اختلاف داشته اند.

سوشان استپانیان (Sushan Stepanyan) سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز پنجشنبه گفت: نیروهای جمهوری آذربایجان با پرتاب خمپاره و هویتزر(ادوات توپخانه ای) به روستای ارمنستان حمله کرده اند.

وی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: تبادل آتش بین نیروهای دو کشور همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه ای از ادامه درگیری ها در منطقه شمالی این کشور به دنبال «حمله ارمنستان به روستاهای این کشور خبر داد.

دور جدید درگیری ها به دنبال توقف در تبادل آتش بین دو کشور در روز چهارشنبه آغاز شد.

مذاکرات صلح دو کشور تحت نظارت بین المللی تاکنون نتوانسته به راه حلی درباره اختلافات ارضی دو کشور کمک کند.

درگیری های گسترده ماه آوریل سال 2016 میلادی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب کشتار دهها تن از هر دو طرف مناقشه شده بود .

باکو و ایروان هر یک جداگانه، دیگری را متهم به آغاز این درگیری می کنند.

در پی بروز درگیری‌های اخیر میان نیروهای آذری و ارمنی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ضمن توصیه به خویشتنداری طرفین و آغاز گفت وگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها