کد خبر: 421304
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۰:۳۶:۱۲
| |

استیون بیگان:

آمریکا و چین می‌توانند به همکاری درباره کره‌شمالی ادامه دهند

نفر شماره دو وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، ایالات متحده و چین می‌توانند به همکاری با یکدیگر درباره کره‌شمالی، حین رقابت در سایر حوزه‌ها، ادامه دهند.

آمریکا و چین می‌توانند به همکاری درباره کره‌شمالی ادامه دهند
کد خبر: 421304
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۰:۳۶:۱۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اظهارات استیون بیگان، معاون وزیر خارجه آمریکا به صورت کتبی خطاب به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در آستانه تشکیل جلسه درباره سیاست آمریکا در قبال چین در همان روز عنوان شد.

بیگان که نماینده ارشد آمریکا در امور کره‌شمالی است، گفت: تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشکی بالستیک کره‌شمالی منفعت استراتژیک مشترک ما و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند. چین موافق است که دیپلماسی یک رویکرد ترجیهی برای حل و فصل مساله خلع سلاح اتمی کره‌شمالی است.

تلاش‌های دیپلماتیک برای امحای برنامه تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی از زمان شکست نشست فوریه 2019 در ویتنام میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به بن‌بست رسیده است.

چین به عنوان بزرگترین متحد و یاری‌رسان اقتصادی کره‌شمالی، نفوذ چشمگیری بر اقدامات پیونگ‌یانگ دارد.

اما او همچنین به تلاش‌های چین برای کاهش تجارت با کره‌شمالی اذعان کرد و از همسایه این کشور خواست تا به گفت‌وگوهای دیپلماتیک با آمریکا به منظور برقراری صلح و شکوفایی در شبه جزیره کره ادامه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها