کد خبر: 421418
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۴:۵۸
| |

پکن در تیررس موشک های هندی

براساس یک گزارش، استراتژی هسته ای هند که به طور سنتی روی پاکستان متمرکز بود، اکنون تاکید بسیاری روی چین دارد و پکن در حال حاضر در تیررس موشک های هندی است.

پکن در تیررس موشک های هندی
کد خبر: 421418
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۴:۵۸

اعتمادآنلاین| به نقل از زی نیوز، این گزارش تاکید دارد که چنین وضعیتی احتمالا بعد از درگیری مرزی 2017 که در جریان آن نیروهای چین و هند به حالت آماده باش درآمدند، تقویت شده است.

تجزیه و تحلیل نیروهای هسته ای هند در بولتن تحقیقات اتمی از سوی هانس ام. کریستنسن و مت کوردا منتشر شده است. این نویسندگان می گویند: در حالی که روابط بازدارنده اولیه با پاکستان است، مدرن سازی هسته ای آن نشان می دهد که این کشور تاکید زیادی روی روابط استراتژیک آتی خود با چین می گذارد.

آنها گفتند: توسعه وضعیت هسته ای هند برای غلبه بر چین به قابلیت های جدید چشمگیری منجر خواهد شد که ظرف یک دهه آتی مستقر می شوند و به طور بالقوه همچنین می توانند روی دیدگاه هند بر نقش تسلیحات اتمی‌اش علیه پاکستان تاثیر بگذارد.

به گفته یکی از محققان، آنها شاهد "جدا شدن" استراتژی هسته ای هند میان چین و پاکستان خواهند بود. در این گزارش آمده است: نیروی مورد نیاز هند برای تضمین تهدید تلافی جویانه علیه چین، احتمالا موجب پیگیری استراتژی های تخاصمی تر می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها