کد خبر: 422517
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶:۵۵
| |

اعتراض 6 شهردار دموکرات به حضور نیروهای فدرال در شهرهایشان

شهرداران 6 شهر آمریکا در نامه‌ای از کنگره خواستند مانع اجرای تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر استقرار نیروهای فدرال برای جلوگیری از اعتراضات در شهرهای آن‌ها شود.

اعتراض 6 شهردار دموکرات به حضور نیروهای فدرال در شهرهایشان
کد خبر: 422517
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶:۵۵

اعتمادآنلاین| به گزارش رویترز، 6 شهردار دموکرات ایالات متحده، دیروز دوشنبه از کنگره خواستند مانع اجرای تصمیم ترامپ مبنی بر استقرار نیروهای فدرال در شهرهای آن‌ها شود و دلیل آن را جلوگیری از افزایش تنش در اعتراضات ضد نژادپرستی سراسری خواندند.

این درخواست همزمان با اعلام دادستانی ایالت اورگن مبنی بر دستگیری 22 نفر به اتهام درگیری با پلیس فدرال و محلی مطرح شد.

شهرداران دموکرات پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگن و دیگر شهرهای شیکاگو، سیاتل، نیومکزیکو، میزوری و و واشنگتن در نامه‌ای به نمایندگان هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا نوشتند: «ما از کنگره می‌خواهیم تا قانونی را تصویب کند که روشن شود استقرار نیروهای فدرال برای مقابله با معترضان اقدامی غیرقانونی و نفرت انگیز است».

این درخواست در پی افزایش اعتراض‌ها به مرگ جرج فلوید مرد سیاه پوست 46 ساله‌ای رخ داد که در ماه ژوئن (خرداد) به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد.

در سیاتل، پلیس این شهر به دلیل اعتراض معترضان به اعزام نیروهای فدرال به سیاتل 45 نفر را دستگیر کرد. معترضان در لس آنجلس هم مقابل ساختمان دادگستری این شهر با نیروهای پلیس درگیری مسلحانه داشتند.

ترامپ پیش از این گفته بود که استقرار نیروهای فدرال برای بازگرداندن نظم به شهرهایی مانند پورتلند ضروری است و اعلام کرده که مقامات محلی نخواسته یا نتوانسته‌اند برای برقراری نظم مداخله کنند.

سرویس مارشال‌های ایالات متحده نیز (از نهادهای انتظامی فدرال آمریکا است که زیرمجموعه وزارت دادگستری این کشور محسوب می‌شود.) دیروز دوشنبه در توییتی از اعزام پرسنل خود به اورگن خبر داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها