کد خبر: 422953
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۴:۳۰
| |

جلسه رای اعتماد جنجالی در پارلمان تونس

پارلمان تونس امروز (پنجشنبه) جلسه رای گیری جهت پس‌گرفتن رای اعتماد از راشد الغنوشی، رئیس پارلمان را آغاز کرد.

جلسه رای اعتماد جنجالی در پارلمان تونس
کد خبر: 422953
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۴:۳۰

اعتمادآنلاین| به نقل از اسکای نیوز، کمیته شمارش آراء فهرستی از نمایندگانی که برای مشارکت در این رای گیری تعیین کننده سرنوشت الغنوشی حاضر شده‌اند، ارائه داد.

در همین حال، عبیر موسی، رئیس فراکسیون حزب قانون اساسی آزاد گفت که نمایندگان تلاش می‌کنند رای اعتماد را از الغنوشی بگیرند، چراکه او تهدیدی علیه امنیت ملی کشور است.

پس گرفتن رای اعتماد از الغنوشی نیازمند 109 رای است و طبق گفته موسی، جلسه پارلمان امروز به این حد نصاب رسیده است.

اختلافات بسیاری بر سر مکانیزم به جریان انداختن این جلسه و روش رای گیری وجود دارد.

این جلسه با آشوب و اختلافات دو فراکسیون النهضه و ائتلاف الکرامه (که جلسه رای گیری امروز را تحریم کرده است)، با فراکسیون‌هایی که درخواست سلب رای اعتماد را ارائه داده بودند، به ویژه فراکسیون دموکراتیک و زنده باد تونس و قانون اساسی آزاد آغاز شد.

اختلافات در آغاز بر سر زمان اختصاص یافته برای رای گیری بود. طارق الفتیتی، رئیس این جلسه و معاون دوم رئیس پارلمان تاکید کرد که دفتر پارلمان تصمیم گرفته است فقط دو ساعت را برای رای گیری اختصاص دهد که این امر تعدادی از نمایندگان را واداشت تا نسبت به این امر اعتراض کنند. آنها خواهان تمدید این زمان شده و تصریح کردند که رئیس جلسه اختیار تغییر زمان این جلسه را دارد.

برخی از آنها نیز گفتند که تلاشی برای سنگ اندازی در ورود نمایندگان وجود دارد. اما رئیس جلسه این مساله را تکذیب و تاکید کرد که تاخیر در ورود آنها به دلیل حضور گسترده رسانه‌ها در مقابل و داخل پارلمان است.

این جلسه رای گیری به صورت محرمانه برگزار می‌شود.

پیشتر فراکسیون "الکرامه" تونس اعلام کرد که جلسه امروز پنجشنبه پارلمان این کشور برای بررسی لایحه سلب رای اعتماد از راشد الغنوشی را تحریم کرده است. در مقابل سه فراکسیون پارلمانی نسبت به هرگونه تلاش برای به شکست کشاندن جلسه امروز هشدار دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها