کد خبر: 431056
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۵:۱۱:۲۴
| |

دستگیری 30 نفر از معترضان هنگ کنگ

بر اساس اعلام پلیس هنگ کنگ و یک گزارش خبری جدید، امروز یکشنبه حدود 30 نفر در اعتراضات علیه تصمیم دولت این منطقه برای به تاخیر انداختن برگزاری انتخابات دستگیر شدند.

دستگیری 30 نفر از معترضان هنگ کنگ
کد خبر: 431056
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۱۵:۱۱:۲۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتخابات هنگ کنگ ابتدا قرار بود امروز یکشنبه برگزار شود اما کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ روز 31 ژوئیه این انتخابات را برای یک سال به تاخیر انداخت. کری لام علت این مساله را افزایش موارد ابتلای به کروناویروس اعلام کرد اما منتقدان گفتند دولت او نگران است مخالفانش در صورت برگزاری انتخابات کرسی به دست بیاورند.

از ژوئن 2019 تقریبا در هر تعطیلات آخر هفته هنگ کنگ شاهد برپایی تظاهرات ضددولتی بوده است. این تظاهرات ابتدا به انگیزه اعتراض به یک قانون استرداد مناقشه برانگیز برپا شده و در ادامه معترضان دموکراسی بیشتر را مطالبه کرده و از تلاشهای چین برای اعمال کنترل بیشتر بر این مستعمره سابق بریتانیا انتقاد کردند.

امروز یکشنبه بر طبق اعلام صفحه فیسبوک پلیس هنگ کنگ، یک زن در اعتراضات در منطقه یائو ما تی در حوزه کوولون به اتهام حمله و اشاعه شعارهای استقلال طلبانه دستگیر شد. این نهاد اعلام کرد چنین شعارهایی بر طبق قوانین امنیت ملی جدید غیرقانونی هستند.

تصمیم حزب کمونیست حاکم در چین برای اعمال این قوانین در ماه مه باعث بالا گرفتن شکایتها در این خصوص شد که این قوانین ناقض خودمختاری وعده داده شده برای این منطقه در زمان بازگرداندن آن به چین در سال 1997 هستند. واشنگتن نیز امتیازات تجاری ویژه خود را برای هنگ کنگ در واکنش به تصویب این قوانین لغو کرد.

همچنین نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش کرد، پلیس هنگ کنگ امروز به سمت معترضان در محله مونگ کونگ حوزه کوولون گلوله‌های فلفل شلیک کرده است.

طبق اعلام پلیس، تعداد 30 تن دیگر نیز به ظن تشکیل تجمع غیرقانونی و دو تن دیگر نیز از بابت مختل کردن نظم دستگیر دشند.

طبق گزارش نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست، در محله جوردن معترضان بنری را در انتقاد به تاخیر در برگزاری انتخابات به نمایش گذاشتند. این نشریه تعداد دستگیر شدگان را 33 تن عنوان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها