کد خبر: 442325
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۵:۵۸:۵۳
| |

سازمان ملل: درگیری‌ها در قره‌باغ باید متوقف شود

دبیرکل سازمان ملل، ارمنستان و آذربایجان را به تشدید تلاش هایشان برای حل درگیری ها در منطقه قره باغ فراخواند.

سازمان ملل: درگیری‌ها در قره‌باغ باید متوقف شود
کد خبر: 442325
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ۰۵:۵۸:۵۳

اعتمادآنلاین| استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "دبیرکل از طرفین درگیر می خواهد با حسن نیت و سرعت عمل، گام های ملموسی را اتخاذ کنند که در راستای توافق های صورت گرفته با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا و تعهدات سابقشان باشد. "

دوجاریک خاطرنشان کرد که دبیرکل نسبت به ادامه درگیری ها در منطقه کوهستانی قره باغ متاسف است و از فراخوان گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا برای آتش بس فوری با اهداف انسان دوستانه حمایت می کند.

بیست و پنجم ماه گذشته میلادی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که آتش بس انسانی جدیدی بین آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ برقرار شده است و 8 صبح روز دوشنبه ، 26 اکتبر به اجرا در می آید.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین اخیرا در ژنو با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا در مورد حل و فصل بحران قره باغ دیدار کردند.

طرف های بین المللی برای حل و فصل درگیری ها در منطقه قره باغ بین ارمنستان و آذربایجان تلاش می کنند و تاکنون چند کشور میزبان مذاکرات بین وزرای خارجه دو طرف درگیر بودند که اولین جلسه در مسکو با حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در 9 اکتبر برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها