کد خبر: 443447
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۰۶:۴۴:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | بایدن در یک قدمی پیروزی، شمارش آرا ادامه دارد + آخرین نتایج

همچنان و بعد از گذشت چند روز شمارش آرای انتخابات آمریکا ادامه دارد. هر چند چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا هنوز به طور قطعی مشخص نشده اما به نظر می رسد که جو بایدن بسیار به کاخ سفید نزدیک است.

انتخابات آمریکا | بایدن در یک قدمی پیروزی، شمارش آرا ادامه دارد + آخرین نتایج
کد خبر: 443447
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۰۶:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و در ایالت های سرنوشت ساز وارد مرحله حساسی شده است. رقابت در این ایالت ها شانه به شانه پیش می‌رود.

حالا دیگر تقریبا معلوم شده که در دور اول شمارش آرا امیدهای زیادی برای دونالد ترامپ باقی نمانده اما رئیس جمهور آمریکا و کمپین او در طول 24 ساعت گذشته نشان دادند که قصد ندارند به این زودی ها از منازعه کنار بکشند.

در ساعت های گذشته دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر تاکید کرد که جو بایدن نباید خود را به عنوان کاندیدای پیروز انتخابات معرفی کند. طبق آمارها بایدن تنها 6 رای الکترال برای پیروزی نیاز دارد اما همچنان بحث ها درباره شمارش آرا در ایالت های حساس ادامه دارد.

شب گذشته خبر رسید منابع نزدیک به کاخ سفید گفته‌اند با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا و جورجیا، برخی از مقامات ارشد در داخل کاخ سفید و ستاد انتخاباتی ترامپ در راستای صیانت از خود، به آرامی در حال روی گرداندن از وی هستند.

اما رئیس جمهور آمریکا که در آستانه شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته، در بیانیه ای تاکید کرد: ما این فرایند را از تمامی جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مردم آمریکا به دولت ما اعتماد داشته باشند. من هرگز در مسیر مبارزه برای شما و برای کشورمان کوتاه نخواهم آمد.

کار به جایی رسید که برخی سناتورهای جمهوری خواه مانند میت رامنی هم به انتقاد از رویکرد ترامپ پرداختند.

ترامپ اما بیکار ننشست و در توئیتر جنگ خود را ادامه داد و خطاب به بایدن نوشت: جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم. روند قانونی تازه آغاز شده است!

او در توئیت دیگری نوشت: «در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتازی بزرگی داشتم اما با گذشت روزها به طور معجزه آسایی شاهد از بین رفتن پیشنازی بودیم. شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی‌مان دوباره بازگردد .»

در همین بین نشریه «نیوزویک» در گزارشی نوشت: در صورتی که «دونالد ترامپ» از ترک قدرت در ماه ژانویه خودداری کند سرویس مخفی، وظیفه خارج‌کردن وی از کاخ سفید را خواهد داشت.

بلافاصله بعد از او هم سخنگوی کاخ سفید مدعی شد 6 هزار رای جمهوری‌خواهان در بخش آنتریم میشیگان به خاطر نرم‌افزار گلیچ به حساب دموکرات‌ها منظور شده است.

خبر بعدی بامداد امروز به وقت ایران از حاضر نشدن برخی از کارمندان کاخ سفید سر کار خود حکایت داشت.

در همین بین تهدید به بمب‌گذاری در محل نزدیک مرکز شمارش آرای ریاست جمهوری در فیلادلفیای آمریکا دیگر خبر مهم شب گذشته بود.

اما شاید مهم ترین واکنش به ادعای تقلب در ایالت پنسیلوانیا که ترامپ مطرح کرد را معاون فرماندار نشان داد: «رئیس جمهور می‌تواند از یک ساندویچ ژامبون شکایت کند. او می تواند هزار وکیل به پنسیلوانیا بفرستد، اما این چیزی را تغییر نخواهد داد ... واقعیت این است که همه آرا پستی که در حال شمارش آن ها هستیم به طور قانونی دریافت شده اند و حتما شمارش خواهند شد و تقریبا همه آن ها به نفع جو بایدن است.»

اما خبر مهم دیگر این بود که یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که جارون اسمیت معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته صرف‌نظر از نتیجه انتخابات، کاخ سفید را ترک کند.

احتمالا آخرین خبر مهم بامداد امروز به وقت تهران گزارش شبکه سی ان ان درباره ترکش تازه عصبانیت ترامپ از نتایج انتخابات است.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که ترامپ پس از پایان کشمکش‌های انتخاباتی، به حضور «آنتونی فائوچی» به عنوان مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفوی و واگیردار پایان خواهد داد. فائوچی در هفته‌های اخیر به یکی از منتقدین سیاست‌های دولت ترامپ در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل شده بود.

ساعت 7 : دستور قاضی دادگاه عالی برای جدا کردن برخی آراء در پنسیلوانیا

خبرگزاری فرانسه خبر داده ساموئل آلیتو، قاضی دادگاه عالی آمریکا، به شوراهای ایالتی در پنسیلوانیا دستور داد، آرایی را که پس از روز انتخابات دریافت کردند از آرای دیگر جدا کنند.

در همین راستا «ناظر جهان» خبر داده این آرا در واقع بخش عظیمی از آن‌ رای‌هایی است که هنوز شمرده نشده‌اند و احتمالا در سبد بایدن قرار می گیرد. بایدن همین حالا هم با اختلاف تقریبا نزدیک به 22 هزار رای از ترانپ در ایالت پنسیلوانیا پیش افتاده است.

700

ساعت 7:30 : جو بایدن اعلام پیروزی نکرد

جو بایدن در میان هوادران خود سخنرانی کرد. او در این سخنرانی اعلام پیروزی نکرد و خیلی آرام و از سر قدرت تاکید کرد که در ایالت های سرنوشت ساز پیروز خواهد شد. بایدن گفت پیشروی ما دو برابر شده و ما 74 میلیون رأی از مردم گرفتیم و این عدد در حال افزایش است. او تاکید کرد همه جا را آبی کردیم و تمام نژادها و مذاهب، تغییر را انتخاب کردند. همچنین باید تاکید کرد: در مسیر عبور از 300 رأی الکترال هستیم و به زودی پیروزی خود را اعلام خواهیم کرد. بایدن وعده داد: از روز اول، طرح مشخصی برای کنترل ویروس کرونا و یک طرح اقتصادی قدرتمند خواهیم داشت. او گفت: باید اجازه دهیم تمام رأی‌ها شمرده شود و مهم نیست که برخی می‌خواهند این روند را متوقف کنند. تاکید نهایی باید بر این بود که نمی‌توانیم به سمت یک جنگ بی پایان برویم. ما دشمن یکدیگر نیستیم. اکثریت قابل توجه ما رأی دادند و روی این توافق دارند که نباید عصبانیت حاکم باشد. بدانید که وظیفه من، حفاظت از همه آمریکایی هاست و وقتی برای تلف کردن نداریم. هیچوقت به این اندازه نسبت به آینده خوشبین نبوده‌ام.

جو بایدن

ساعت 7:55 دقیقه: فاصله رای بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا بیشتر شد

میزاد اختلاف آرای بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا به 28833 رای رسیده است.

11:07 دقیقه : بایدن بالاترین رای مردمی در تاریخ انتخابات آمریکا را به دست آورده است

به نقل از مجله نیوزویک، طبق داده‌های کوک پولتیکال ریپورت (Cook Political Report) جو بایدن تا شامگاه جمعه به وقت آمریکا از مرز 75 میلیون رای عبور کرده و به عدد 75,088,495 رای رسید.

این معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در عین حال از رکورد باراک اوباما در زمینه کسب بیشترین آرا از سوی یک کاندیدای ریاست جمهوری هم عبور کرده است. اوباما در رکوردش توانسته بود در انتخابات 2008 میزان 69,498,516 رای کسب کند و بایدن چهارشنبه شب از این رقم عبور کرد.

تیم انتقال قدرت جو بایدن تشکیل شده است

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همچنان که مقامها به شمردن آرای انتخابات در چند ایالت تعیین تکلیف نشده ادامه می‌دهند، تد کافمن، یک دستیار پرسابقه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکراتها با پیش بینی پیروزی او، در تلاش برای اطمینان حاصل کردن از این است که این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بتواند تشکیل دولتش را شروع کند.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا:
در صورت پیروزی جو بایدن انتقال قدرت مسالمت‌آمیز خواهد بود

میچ مک‌کانل ، رهبر جمهوری‌خواهان سنا گفته مطمئن است که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقال قدرت مسالمت‌آمیز خواهد بود.

او با ابراز اطمینان درباره این مسئله گفت: "ما از سال 1792 تا الان، هر چهار سال شاهد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بوده‌ایم."

*این خبر تکمیل می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها