کد خبر: 452974
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۷:۲۲:۰۲
| |

کنگره آمریکا با تمدید دو روزه بودجه، از تعطیلی دولت جلوگیری کرد

نمایندگان کنگره آمریکا روز جمعه در تصویب بسته مالی 900 میلیارد دلاری ناکام ماندند اما با تمدید دو روزه بودجه از تعطیلی دولت تا یک شنبه شب جلوگیری کردند.

کنگره آمریکا با تمدید دو روزه بودجه، از تعطیلی دولت جلوگیری کرد
کد خبر: 452974
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۷:۲۲:۰۲

اعتمادآنلاین| کنگره آمریکا روز جمعه در رسیدن به توافق برای تصویب بسته کمک مالی 900 میلیارد یورویی در ارتباط با پاندمی ویروس کرونا شکست خورد اما نمایندگان آمریکایی با تمدید دو روزه بودجه برای جلوگیری از تعطیلی دولت موافقت کردند.

در صورت عدم تصویب تمدید بودجه، دولت آمریکا از پایان روز جمعه به دلیل نداشتن بودجه کافی تعطیل می‌شد.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با تمدید دو روزه تامین بودجه دولت اجازه دادند تا خدمات دولتی آمریکا تا یک شنبه شب بتوانند به کار خود ادامه دهند. این لایحه اکنون برای امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال شده است.

عدم توافق بر سر بسته کمک مالی کرونا باعث افزایش فشارها بر «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا و «نانسی پلوسی» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان خواهد شد که اخیرا تاکید کرده بودند در آستانه توافق بر این تصویب این بسته مالی هستند.

براساس این گزارش، قانونگذاران آمریکا باید طی روزهای آخر هفته میلادی در واشنگتن بمانند تا درباره بسته مالی مذکور رایزنیها را ادامه داده و بتوانند قبل از تعطیلی دولت آن را تصویب کنند.

این بسته کمک مالی به ارزش 900 میلیارد دلار برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بحران کرونا، شامل کمک هزینه بیکاری و کمک مالی مستقیم به خانواده‌های کم درآمد تهیه و تدوین شده است که باید در کنگره آمریکا تصویب شود.

آمریکا با بیش از 300 هزار مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بیش از هر کشور دیگری در جهان آسیب دیده است.

بسیاری از تحلیلگران سوء مدیریت مقامات آمریکایی را عامل اصلی تلفات بالای ویروس کرونا در ایالات متحده میدانند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها