کد خبر: 453043
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۹:۵۴
| |

آمریکا دو کنسولگری باقی مانده خود در روسیه را تعطیل می‌کند

آسوشیتدپرس با استناد به اطلاعاتی که دریافت کرده گزارش داد، دولت ترامپ به کنگره اطلاع داده که آمریکا دو کنسولگری باقی مانده خود در روسیه را تعطیل می‌کند.

آمریکا دو کنسولگری باقی مانده خود در روسیه را تعطیل می‌کند
کد خبر: 453043
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۹:۵۴

اعتمادآنلاین| طبق این گزارش که روز جمعه منتشر شد، وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته به قانون‌گذاران گفته است ایالات متحده به طور دائم کنسولگری خود در ولادی‌وستوک را تعطیل و به طور موقت نیز عملیات در تأسیسات "یکاترینبورگ" را متوقف می‌کند.

تصمیم مذکور در حالی مطرح می‌شود که پرسنل مأموریت ایالات متحده در روسیه در پی محدودیت اعمال شده برای آن‌ها توسط روسیه و بن‌بستی که با این کشور بر سر ویزاهای دیپلماتیک پیش آمد، با چالش دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق اعلام آسوشیتدپرس، کنگره در 10 دسامبر (20 آذر) از این تصمیم مطلع شد اما در آن زمان توجه کمی دریافت کرد.

زمان دقیق تعطیلی کنسولگری‌های آمریکا در روسیه هنوز معلوم نشده است. اگر هر دو کنسولگری به طور دائم تعطیل شوند، سفارت‌خانه مسکو، تنها تأسیسات دیپلماتیکی است که آمریکا در فدراسیون روسیه دارد. کارکنان آمریکایی ولادی‌وستوک و یکاترینبورگ به پایتخت روسیه جابه‌جا خواهند شد.

اوایل سال 2018 روسیه در پاسخ به اقدام واشنگتن مبنی بر بستن کنسول‌گری روسیه در سیاتل، دستور تعطیلی کنسول‌گری آمریکا در سن‌پترزبورگ را صادر کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها