کد خبر: 457994
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۰:۴۳:۵۵
| |

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما:

نتانیاهو هم مثل ترامپ معتقد است می‌خواهند حکومت را از او بدزدند

رئیس حزب اسرائیل خانه ما اعلام کرد که برای تشکیل ائتلافی با مشارکت تمام احزاب راست‌گرا و میانه‌رو جهت ممانعت از به قدرت رسیدن مجدد بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند.

نتانیاهو هم مثل ترامپ معتقد است می‌خواهند حکومت را از او بدزدند
کد خبر: 457994
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۰:۴۳:۵۵

اعتمادآنلاین| آویگدور لیبرمن، رئیس حزب یسرائیل بیتنا (اسرائیل خانه ما) پیش‌بینی کرد که حزب تیلم به رهبری موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین که قصد دارد از حزب یش عتید با رهبری یائیر لاپید جدا شود، به ائتلاف وی بپیوندد.

لیبرمن گفت که با سه حزب یمینا به رهبری نفتالی بنت، امل جدید(امید تازه) به رهبری جدعون ساعر و یش عتید گفتگو کرده تا موضع متحدی را برای ممانعت از وخامت اوضاع توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اتخاذ کنند.

وی گفت که این چهار حزب گام مهمی را در این راستا اتخاذ کرده‌اند. حزب "امل جدید" و "یمینا" یک توافق را بین خود امضا کردند. حزب "یش عتید" و "یسرائیل بیتنا" نیز توافقی را امضا کردند. با این اقدام دیگر حزب راست‌گرایی وجود ندارد که با حزب لیکود به رهبری نتانیاهو توافقی امضا کند.

لیبرمن معتقد است این احزاب به ویژه بعد از حوادث اخیر کنگره آمریکا آماده همکاری هستند.

وی یکشنبه نسبت به تکرار حادثه یورش به کنگره در تل‌آویو در صورت عدم پیروزی نتانیاهو در انتخابات هشدار داد و گفت: نتانیاهو هم مثل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که می‌خواهند حکومت را از او بدزدند برای همین می‌خواهد آن را حفظ کند. من او را به خوبی می‌شناسم. او برای این سناریو آماده می‌شود. حتی اگر در انتخابات شکست بخورد قصد ندارد به آن اذعان کند. بی تردید او هوادارانش را به ماجراجویی علیه قانون وادار خواهد کرد. برای نتانیاهو همه چیز در گرو بقای حیات سیاسی‌اش است. او آشکارا از کرونا، واکسن‌ها، شاباک و تظاهرات سوءاستفاده می‌کند. همگی ما گروگان بقای حیات سیاسی او هستیم. من تلاش می‌کنم تا ائتلافی متشکل از چهار حزب مذکور تشکیل دهم که مذاکرات ائتلافی را بعد از انتخابات برگزار کنند. امیدوارم احزاب دیگر نیز به ما بپیوندند. باید حکومت را تغییر دهیم.

از سوی دیگر تساحی هنگبی، وزیر شهرک‌سازی در دولت نتانیاهو گفت که وی از جدعون ساعر خواسته مجددا به حزب لیکود بازگردد.

وی گفت: ساعر بخش جدایی ناپذیر از حزب لیکود است و تلاش می‌کنم او را قانع کنم که تحریم را پایان دهد و به حزب بازگردد.

این وزیر قصد دارد آشتی بین نتانیاهو و ساعر و همچنین نفتالی بنت که قبلا کارمند دفتر نتانیاهو بود برقرار کند تا به حزب نتانیاهو بپیوندند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها