کد خبر: 461990
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۶:۵۴:۰۰
| |

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در وین:

ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است

سفیر و نماینده دائم کشور در وین با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل، گفت: ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است
کد خبر: 461990
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۶:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل، عملکرد جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر طی سال گذشته میلادی را به اطلاع این سازمان رساند و خاطرنشان کرد ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

«کاظم غریب‌آبادی» از انفعال سازمان‌های بین‌المللی ذیربط و کشورها در عمل به مسوولیت مشترک خود در حمایت از برنامه‌های مبارزه با موادمخدر نیز انتقاد کرد و خواهان اصلاح این رویکرد عدم اقدام شد.

وی در این نامه نوشته است: بیش از 1147 تن انواع موادمخدر توسط ایران در سال 2020 با تلاش و ازجان‌گذشتگی سربازان و مأموران نهادهای انتظامی و امنیتی در مرزها و داخل کشور کشف شد که رشد 41 درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.

سفیر کشورمان افزود: بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با 916 تن است، میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر نیز شامل حشیش 107 تن، مرفین 27 تن، هروئین 31 تن، شیشه 20 تن و سایر مواد 44 تن بوده است.

این دیپلمات کشورمان تاکید کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران در سال 2020 میلادی، تعداد 2851 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر داشته‌اند که به انهدام و متلاشی شدن 2196 باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر منجر شده است. در این درگیری‌ها، همچنین 10 نفر از مأموران ایران نیز به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها