کد خبر: 465917
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۰۹:۱۳:۱۰
| |

رئیس جمهور الجزایر از انحلال پارلمان و ترمیم کابینه خبر داد

رئیس جمهور الجزایر شامگاه گذشته گفت که قصد دارد پارلمان کنونی این کشور را منحل کند تا پس از آن، انتخابات پارلمانی شفافی برگزار شود.

رئیس جمهور الجزایر از انحلال پارلمان و ترمیم کابینه خبر داد
کد خبر: 465917
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۰۹:۱۳:۱۰

اعتمادآنلاین| «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) از برگزاری قریب الوقوع انتخابات پارلمانی خبر داد.

روزنامه «النهار» الجزایر گزارش داد که تبون در جریان سخنرانی به مناسبت «روز ملی شهید» گفت که قصد دارد پارلمان کنونی این کشور را منحل کند.

وی تصریح کرد، تمامی مطالبات معترضان در اصلاح قانون اساسی، گنجانده شد و پس از اینکه صدای جامعه مدنی، در حاشیه بود، از امروز این صدا در صدر خواهد بود.

رئیس جمهور الجزایر ادامه داد، اختیارات رئیس جمهور کاسته شد و پس از انحلال پارلمان کنونی، انتخابات پارلمانی شفافی برگزار خواهد شد.

تبون خبر داد که طی 48 ساعت آینده، تغییراتی در کابینه صورت خواهد گرفت و شامل بخشهایی خواهد بود که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده بودند.

وی با اشاره به صدور دستور عفو ریاست جمهوری برای برخی از زندانیان گفت که تعداد افرادی که آزاد خواهند شد بین 55 تا 60 نفر خواهد بود.

«عبدالعزیز بالعید» رئیس جبهه «المستقبل» الجزایر پیشتر گفته بود که تبون از عملکرد بخشی از کابینه خود راضی نیست و گفته است که با این کابینه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

در همین ارتباط، پیش نویس قانون اساسی جدید الجزایر اواخر شهریور ماه گذشته، به اتفاق آرا به تصویب رسید.

تبون بعد از راهیابی به کاخ ریاست جمهوری الجزایر در آذر ماه 98 به منظور ایجاد اصلاحات در ساختار این کشور و جلب نظر مخالفان گفت که اولین گام در ایجاد اصلاحات بنیادین در این کشور را بازنگری در قانون اساسی الجزایر و ایجاد تغییرات لازم در آن عنوان کرد.

هدف از تدوین قانون اساسی جدید الجزایر اجتناب از بازگشت حکمرانی یک فرد بر کشور، محدود کردن ریاست جمهوری به 2 دوره، تعیین اختیارات رئیس جمهور، بازنگری در اختیارات ریاست جمهور، دولت و پارلمان، استقلال دستگاه قضا از دولت، افزایش آزادی بیان و آزادی‌های فردی و اجتماعی و حذف نفوذ مالی بر سیاست و امور مرتبط با جامعه خوانده شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها