کد خبر: 479424
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۲:۵۱:۰۰
| |

براساس یک نظرسنجی:

نتایج انتخابات پنجم کنست فرقی با انتخابات قبلی نخواهد داشت

بر اساس نظرسنجی که رادیو اف ام 103 منتشر کرد، در صورت برگزاری پنجمین انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی، اردوگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل همان 52 کرسی را که در انتخابات قبلی کسب کرده بود، به دست خواهد آورد، حزب لیکود 30 کرسی، یهودیت تورات تنها یک کرسی بیشتر یعنی هشت کرسی، شاس همان هشت کرسی و فهرست صهیونیست دینی هم همان نتیجه سابق یعنی شش کرسی را کسب می‌کند.

نتایج انتخابات پنجم کنست فرقی با انتخابات قبلی نخواهد داشت
کد خبر: 479424
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۲:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در میان افزایش احتمال برگزاری پنجمین انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی، یک نظرسنجی جدید نشان داد که نتایج این انتخابات در صورت برگزاری تقریبا با نتایج چهارمین انتخابات که ماه میلادی گذشته برگزار شد، یکسان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، طبق این نظرسنجی که رادیو اف ام 103 منتشر کرد، در صورت برگزاری پنجمین انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی، اردوگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همان 52 کرسی را که در انتخابات قبلی کسب کرده بود، به دست خواهد آورد، حزب لیکود 30 کرسی، یهودیت تورات تنها یک کرسی بیشتر یعنی هشت کرسی، شاس همان هشت کرسی و فهرست صهیونیست دینی هم همان نتیجه سابق یعنی شش کرسی را کسب می‌کند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد حزب یمینا با دو کرسی بیشتر نسبت به انتخابات قبل 9 کرسی را به دست خواهد آورد و اگر به نتانیاهو ملحق شود، وی می‌تواند با تصاحب 61 کرسی دولت جدید را تشکیل دهد.

در مقابل فراکسیون تغییر یا اردوگاه مخالف نتانیاهو 54 کرسی را به دست می آورد: "یش عتید" به جای 17 کرسی 20 کرسی را تصاحب می‌کند، آبی -سفید نسبت به انتخابات قبل با یک کرسی کمتر هفت کرسی، حزب کار هفت کرسی، فهرست مشترک هفت کرسی، لیست متحد پنج کرسی، "اسرائیل خانه ما" با دو کرسی کمتر پنج کرسی، ومرتس با یک کرسی کمتر پنج کرسی را کسب می‌کند.

45 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، اگر نتانیاهو نتوانست ظرف دو هفته آینده دولت جدید تشکیل دهد، باید شخص دیگری از حزب لیکود به عنوان نخست وزیر مکلف تعیین شود.

در این نظرسنجی نیر برکات، عضو حزب لیکود با 31 درصد شانس بیشتری برای تعیین به جای نتانیاهو دارد و پس از او هم یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی با 13 درصد، یسرائیل کاتس، وزیر دارایی این رژیم با هشت درصد و یاریو لوین با پنج درصد قرار دارند.

همچنین 48 درصد شرکت کنندگان با برگزاری انتخابات مستقیم برای نخست وزیر موافق و 39 درصد مخالف بودند. براساس نظرسنجی که شبکه 12 رژیم صهیونیستی منتشر کرد، 36 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند، در صورت برگزاری چنین انتخاباتی به نتانیاهو رای خواهند داد، 23 درصد اعلام کردند به یائیر لپید، 9 درصد به بنی گانتس، هشت درصد به نفتالی بنت و هشت درصد هم به گدعون ساعر رای می دهند. اگر هم تعداد نامزدها برای سمت نخست وزیری کم شود، نتانیاهو 43 درصد آرا و لاپید 37 درصد یا نتانیاهو 41 درصد و بنت 26 درصد آرا را به دست می آورند.

43 درصد از رای دهندگان لیکود هم گفتند، از نظر آنها بهترین راه حل این است که اگر نتانیاهو نتوانست دولت جدید تشکیل دهد پنجمین انتخابات برگزار شود، 21 درصد ترجیح دادند پست نخست وزیری بین بنت و نتاتیاهو دوره ای باشد و 9 درصد هم ترجیح دادند، عضو کنست از لیکود که توسط نتانیاهو انتخاب می شود برای تشکیل دولت نامزد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها