کد خبر: 480290
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا:

تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان محبوبیت سیاسی ندارد

کاملا هریس گفت: بایدن نیز به مانند باراک اوباما که در دوران ریاست جمهوری خود تصمیمات مهمی اتخاذ کرد، وی نیز تصمیم بسیار مهمی درباره خروج از افغانستان گرفت ولی او بخوبی آگاه است که این تصمیم از منظر سیاسی چندان خوشایند نبوده است.

تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان محبوبیت سیاسی ندارد
کد خبر: 480290
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به حمله آمریکا به افغانستان و دو دهه جنگ خونریزی در این کشورگفت: بایدن به خوبی می داند که از منظر سیاسی این تصمیم خوشایند نیست.

به گزارش ایرنا، کاملا هریس در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان افزود: بایدن نیز به مانند باراک اوباما که در دوران ریاست جمهوری خود تصمیمات مهمی اتخاذ کرد، وی نیز تصمیم بسیار مهمی درباره خروج از افغانستان گرفت.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه گفت: وی از اتخاذ چنین تصمیمی احساس آرامش کرده و بایدن در این زمینه بسیار شهامت به خرج داده است و وی نسبت به این صحت این تصمیم کاملا باور دارد.

هریس می افزاید: بایدن بخوبی آگاه است که این تصمیم از منظر سیاسی چندان خوشایند نبوده است؛ چراکه بنابر سال ها تجربه، بدان چیزی که باور دارد تصمیم گیری کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از هم اکنون در جریان است، درحالیکه قرار است اعلام رسمی خروج نظامیان روز شنبه اعلام شود، اما فرماندهی آمریکا در منطقه گفته است که خروج نظامیان آمریکایی در مناطق محلی واقع در افغانستان از قبل آغاز شده است.

این شبکه خبری افزود: جو بایدن وعده داده است تا نظامیان آمریکایی را تا 11 سپتامبر (20 شهریور 1400) بطور کامل از افغانستان خارج سازد.

سی ان ان در ادمه گزارش داد: بسیاری از منتقدان و تحلیلگران سیاسی به دولت بایدن هشدار داده اند که این خروج باعث می شود تا طالبان از فرصت استفاده کرده و به سرنگونی دولت کنونی در افغانستان مبادرت ورزد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها