کد خبر: 480911
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۸:۰۰
| |

حماس: تعویق انتخابات فلسطین غیرقابل قبول است

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس با اشاره به اینکه لازم است تا بحث در مورد چگونگی اجرای این انتخابات صورت گیرد، گفت: پذیرفتن تعویق انتخابات به اجبار اسرائیل از سوی تشکیلات خودگردان، کاملا رد شده است.

حماس: تعویق انتخابات فلسطین غیرقابل قبول است
کد خبر: 480911
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «حازم قاسم» سخنگوی «جنبش حماس» تأکید کرد که تمام جزئیات مربوط به انتخابات فلسطین باید منوط به اجماع ملی باشد و تعویق آن غیر قابل قبول است.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، قاسم با اشاره به اینکه لازم است تا بحث در مورد چگونگی اجرای این انتخابات صورت گیرد، گفت: پذیرفتن تعویق انتخابات به اجبار رژیم صهیونیستی از سوی تشکیلات خودگردان، کاملا رد شده است.

وی با ابراز تأسف از صحبت‌های رهبری فلسطین درباره به تعویق انداختن انتخابات افزود: ضرورت ایجاب می‌کرد تا بر برگزاری انتخابات و مهار نیروهایمان در مقابله و درگیری با اشغالگران در بیت المقدس متمرکز می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فلسطین لازم است تا با شرکت در انتخابات در قدس این موضوع را بر اشغالگران تحمیل کنند، اضافه کرد: ما مطمئناً قادر به چنین کاری هستیم.

سخنگوی حماس اطلاع رسانی این جنبش از تماس تشکیلات خودگردان فلسطین با اروپایی‌ها در مورد انتخابات را نیز تکذیب کرد.

رژیم صهیونیستی در پی کارشکنی در مسیر برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در قدس شرقی است، همانند آنچه در سال های 1995 و 2006 اتفاق افتاد . این در حالی است که گروههای مقاومت از جمله «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس ) و «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» بر لزوم برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین به ویژه قدس تاکید دارند و اعلام کرده‌اند که حتی اگر بخشی از این انتخابات هم نباشند، اجازه تعیین تکلیف به صهیونیست‌ها را نخواهند داد.

قرار است انتخابات قانونگذاری فلسطین در 22 ماه مه آینده در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه برگزار شود تا پس از بیش از چهارده سال، 132 نماینده فلسطین انتخاب شوند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال پیش فرمان ریاستی انتخابات عمومی در سرزمین‌های فلسطینی را صادر کرد.

بر اساس فرمان ریاستی محمود عباس، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز 22 ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 ژوئیه (9 مرداد) در سرزمین فلسطین برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از 15 سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها