کد خبر: 486061
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۴:۰۲:۴۲
| |

تدابیر امنیتی ارتش لبنان در مرز با اراضی اشغالی تشدید شد

ارتش لبنان تمام مسیرهای منتهی به سهل مرجعیون در مرز با اراضی اشغالی را بست و همچنین ایست‌هایی را برای ممانعت از ورود خودروهای فلسطینی به مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی ایجاد کرد.

تدابیر امنیتی ارتش لبنان در مرز با اراضی اشغالی تشدید شد
کد خبر: 486061
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۴:۰۲:۴۲

اعتمادآنلاین| ارتش لبنان از اتخاذ اقدامات امنیتی جدی در مرز با اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، ارتش لبنان تمام مسیرهای منتهی به سهل مرجعیون در مرز با اراضی اشغالی را بست.

همچنین ایست‌هایی را برای ممانعت از ورود خودروهای فلسطینی به مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی ایجاد کرد.

ارتش لبنان اعلام کرد که این اقدامات بعد از آن اتخاذ شد که گروه‌های فلسطینی از فلسطینی‌های حاضر در تمام خاک لبنان از اردوگاه‌های نهر البارد، البداوی، الرشیدیه و عین الحلوه خواستند تا برای شرکت در اعتراضات به جنوب بروند.

به گفته منابع لبنانی ده‌ها تن از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی نهر البارد و البداوی در شمال لبنان صبح امروز (شنبه) با اتوبوس‌هایی برای شرکت در تظاهرات همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه به مرزهای لبنان و اراضی اشغالی رفتند.

پیشتر گروه‌های فلسطینی از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی برای تظاهرات در منطقه مرزی به ویژه کفرکلا و مارون الراس فراخوان داده بودند.

ارتش لبنان بعد از تنش‌هایی که جمعه رخ داد و تلاش ده‌ها لبنانی برای عبور از دیوار مرزی که به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک تن دیگر منجر شد، تدابیر امنیتی جدی را اتخاذ کرد.

در این راستا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از دولت لبنان خواست مانع تکرار این اقدامات شود.

وی در توییتی نوشت: "نیروهای ما روز گذشته با اقدامات آشوبگرانه در مرز با لبنان مقابله کردند. آشوبگران لبنانی توانستند از دیوار مرزی عبور کنند. ما اجازه نقض حاکمیتمان را نمی‌دهیم. از دولت لبنان می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل کرده و مانع تکرار این اقدامات شود."

در این راستا زینه عکر، وزیر دفاع لبنان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی در مرزهای لبنان و علیه فلسطینی‌ها در غزه و قدس اشغالی را محکوم کرد.

وی گفت: باید جلوی این تجاوزات وحشیانه علیه تظاهرکنندگان و غیرنظامیان گرفته شود. ما این تجاوزات و نقض مکرر حریم و مرزهایمان و نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت از سوی اسرائیل را محکوم می‌کنیم. ما از جامعه بین المللی و سازمان ملل می‌خواهیم برای توقف فوری این تجاوزات وارد عمل شوند.

وزیر دفاع لبنان از رژیم صهیونیستی خواست تنش‌ها و خشونت‌ها را متوقف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها