کد خبر: 487574
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۱۹:۱۱
| |

درگیری لفظی آنکارا - واشنگتن بر سر اظهارات ضد یهود خوانده شده اردوغان

آنکارا اتهام‌های واشنگتن در خصوص اظهاراتی که ضد یهود خوانده شده را رد کرد و اسکای نیوز عربی امروز (چهارشنبه) در این باره گزارش کرد که آنکارا اتهام‌های واشنگتن علیه اردوغان در خصوص اظهاراتی ضد یهود را دروغ عنوان نموده است.

درگیری لفظی آنکارا - واشنگتن بر سر اظهارات ضد یهود خوانده شده اردوغان
کد خبر: 487574
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۱۹:۱۱

اعتمادآنلاین| آنکارا در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که رئیس جمهوری ترکیه را متهم به اظهارات یهود ستیزانه کرده بود، این اتهام‌ها را دروغ خواند.

به گزارش ایرنا، آنکارا اتهام‌های واشنگتن در خصوص اظهاراتی که ضد یهود خوانده شده را رد کرد و اسکای نیوز عربی امروز (چهارشنبه) در این باره گزارش کرد که آنکارا اتهام‌های واشنگتن علیه اردوغان در خصوص اظهاراتی «ضد یهود» را دروغ عنوان نموده است.

"ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن اظهارات ضدیهودی اخیر رئیس جمهوری ترکیه را به شدت محکوم می کند.

روابط ترکیه و آمریکا در دو سال گذشته بر سر موضوع هایی همچون حمایت های همه جانبه ایالات متحده از کردها که آنکارا آنها را گروه های تروریستی می خواند و همچنین اختلاف های شدید در خصوص خریدهای تسلیحاتی ترکیه از روسیه بویژه سامانه دفاع هوایی اس 400 با فراز و فرودهای زیادی روبه رو بوده است.

بنا به ادعای رسانه‌ها، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه {که سه هفته پیش هم از اقدام جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن کشتار ارامنه در سال 1915 میلادی با عنوان «نسل کشی» به شدت انتقاد کرده بود}، دوشنبه گذشته گفته بود که دست‌های جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل که همچنان به تشدید حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد، به خون آغشته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه روز سه‌شنبه خود اگر چه به زعم خود اظهارات اردوغان را مذموم خوانده بود، اما هیچ اشاره‌ای به آن بخش از اظهارات رئیس جمهوری ترکیه که ضد یهود توصیف شده، نکرد.

وزیر امورخارجه ترکیه هم سه‌شنبه شب بدون اشاره به کشور خاصی در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: برخی امنیت اسرائیل را فراتر از هرچیزی قرار داده‌اند و چشمان خود را به روی جنایت‌های جنگی و ضد بشری تل‌آویو در نوار غزه می‌بندند.

حمایت واشنگتن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حالی است که بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای غزه بر اثر حملات 10 روزه اشغالگران صهیونیست به 219 نفر از جمله 63 کودک رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها