کد خبر: 489932
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

خانواده جورج فلوید با جو بایدن دیدار کردند/ قانون جورج فلوید برای اصلاحات پلیس ایالات متحده تصویب می‌شود؟

روز سه‌شنبه جو بایدن در یک نشست خصوصی در کاخ سفید، وعده‌ای را که چند ساعت پس از محکومیت افسر پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید به خانواده او داده بود تکرار کرد؛ بایدن ماه آوریل متعهد شده بود که یک لایحه اصلاحات پلیس به نام جورج فلوید تصویب کند.

خانواده جورج فلوید با جو بایدن دیدار کردند/ قانون جورج فلوید برای اصلاحات پلیس ایالات متحده تصویب می‌شود؟
کد خبر: 489932
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در سالگرد قتل جورج فلوید خانواده او با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده و کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور دیدار کردند. خانواده فلوید اعلام کردند در این دیدار جو بایدن قول داده که لایحه اصلاحات پلیس را تصویب کند و قول عدالت را نه تنها برای پرونده جورج فلوید بلکه برای ملتی داده که هنوز پس از یک سال از این قتل رنج می‌برد.

روز سه‌شنبه جو بایدن در یک نشست خصوصی در کاخ سفید، وعده‌ای را که چند ساعت پس از محکومیت افسر پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید به خانواده او داده بود تکرار کرد؛ بایدن ماه آوریل متعهد شده بود که یک لایحه اصلاحات پلیس به نام جورج فلوید تصویب کند. رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به اینکه مهلت تصویب این لایحه- که قرار بود تا سالگرد قتل جورج فلوید تحقق یابد- گذشته است قول خود مبنی بر اصلاحات پلیس را تکرار کرد.

براندون ویلیامز، برادرزاده جورج فلوید، پس از ملاقات با جو بایدن و کامالا هریس بیرون کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «او درباره مهلت مقرر صحبت کرد، از رعایت نکردن آن خوشحال نیست، اما در مجموع فقط می‌خواهد لایحه درست باشد.»

بایدن ماه گذشته طی سخنرانی خود در کنگره از قدرت عاطفی مرگ جورج فلوید و جنبش ملی که از آن الهام گرفت استفاده کرد تا از نمایندگان بخواهد تا 25 ماه مه قانون جورج فلوید را تصویب کنند. به گفته بایدن این لحظه‌ای بود که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باید «کمان جهان اخلاق را به سمت عدالت، عدالت واقعی، خم کنند». اما واشینگتن این لحظه را از دست داد.

قانونی که نام جورج فلوید را بر خود دارد- که فشار بر گردن را ممنوع و استفاده از نیروی کشنده در زمان بازداشت را محدود می‌کند و پیگرد قانونی برای افسران به دلیل تخلف را آسان‌تر می‌سازد- در کنگره در دست بررسی است و اختلافات زیادی بر سر برخی بندهای آن همچون مصونیت پلیس در زمان به کار بردن خشونت وجود دارد.

اگرچه هر 2 طرف اظهار امیدواری می‌کنند که امکان توافق در هفته‌های آینده وجود دارد، این بن‌بست برای جو بایدن یادآور حدود قدرت ریاست‌جمهوری و عمیق‌تر شدن جای خالی هرگونه توافق 2 حزب در کنگره است، حتی در برابر بزرگ‌ترین اعتراضات عدالت نژادی در دهه‌های اخیر.

جو بایدن پس از دیدار با خانواده فلوید در بیانیه‌ای گفت: «برای تحقق تغییرات واقعی ماموران اجرای قانون در صورت نقض سوگندهای خود باید پاسخگو باشند و ما باید اعتماد پایدار بین اکثریت قریب به اتفاق مردان و زنانی که افتخار به تن کردن لباس پلیس را دارند و جامعه‌ای که برای خدمت و محافظت آن سوگند یاد کرده‌اند ایجاد کنیم. ما می‌توانیم و باید در سیستم عدالت خود هم پاسخگویی و هم اعتماد داشته باشیم.»

بعد از این دیدار جو بایدن به خبرنگاران گفت که «امیدوار است پس از روز یادبود» توافقی صورت گیرد. روز سه‌شنبه در سرتاسر ایالات متحده مردم از سالگرد قتل جورج فلوید به عنوان فرصتی برای بزرگداشت زندگی او و تکرار خواسته خود برای تغییر استفاده کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها