کد خبر: 492456
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۳:۱۶:۳۵
| |

برای شرکت در همایش اقتصادی سن پترزبورگ:

آمریکا هیات رسمی به روسیه اعزام نمی کند

یک مقام سفارت آمریکا در مسکو گفت: هیات رسمی آمریکا در بیست و چهارمین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت نخواهد کرد.  

آمریکا هیات رسمی به روسیه اعزام نمی کند
کد خبر: 492456
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۳:۱۶:۳۵

اعتمادآنلاین| در حالی که رسانه ها قبلا از حضور بزرگترین هیات شرکت کننده در همایش اقتصادی سن پترزبورگ ازسوی آمریکا خبر داده بودند، این کشور از اعزام هر گونه هیات رسمی خود در این همایش خودداری کرد.

به گزارش ایرنا، یک مقام سفارت آمریکا در مسکو روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: هیات رسمی آمریکا در بیست و چهارمین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت نخواهد کرد.

رسانه های روسی پیش تر به نقل از آندره بلائوسوف معاون نخست وزیر روسیه اعلام کردند که هیات آمریکا در همایش اقتصادی سن پترزبورگ، بزرگترین هیات خواهد بود.

مقام سفارت آمریکا در مسکو در این مورد خاطرنشان کرد هیات رسمی از آمریکا یا مقام های این کشور در همایش سن پترزبورگ حضور نخواهند داشت.

روابط بین روسیه و آمریکا پرتنش است و واشنگتن بیش از 100 بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و صدها نفر از مقامها و شهروندان روس را در فهرست های تحریمی قرار داده و این رویکرد برای فشار بر روسیه ادامه دارد.

مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با موضوع اصلی «تأثیر همه گیری ویروس کرونا در اقتصاد جهان» با حضور دهها مقام اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان و همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از 2 تا 5 ژوئن ( 12 تا 15 خرداد) برگزار می شود.

دیمیتری بیریچفسکی مدیر بخش همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: قرار است تعدادی مهمان برجسته نظیر معاون رئیس جمهور ونزوئلا، هفت معاون نخست وزیر (جمهوری آذربایجان، قطر، مقدونیه شمالی، اسلواکی، اسلوونی، سومالی و ترکمنستان) و پنج وزیر خارجه کشورهای بحرین، مجارستان، مغولستان، نیجریه و اسلواکی در این رویداد بزرگ حضور یابند.

همچنین، بیش از 20 وزیر صنعت، چند رئیس و معاون پارلمان و تعدادی از سازمان های بین المللی در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ(SPIEF) شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: «دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی، در این مجمع بصورت آنلاین صحبت خواهد کرد.

بیریچفسکی گفت، در مجموع، این رویداد حدود 5 هزار نفر را با در نظر گرفتن شرایط همه گیری گرد هم خواهد آورد.

سال گذشته این همایش بزرگ اقتصادی به خاطر شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها