کد خبر: 493150
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۲:۰۷:۳۳
| |

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو امروز (یکشنبه 16خرداد ماه) میان «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» برگزار می شود.

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو
کد خبر: 493150
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۲:۰۷:۳۳

اعتمادآنلاین| دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو امروز (یکشنبه) میان «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مردم پرو امروز (یکشنبه) برای مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رای می روند تا از میان دو نامزد راه یافته به دور دوم یعنی «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» یک نفر را انتخاب کنند.

دور نخست این انتخابات روز 11 آوریل (22 فروردین) برگزار شده بود.

مردم پرو امروز در شرایطی با رعایت پروتکل های بهداشتی برای تعیین سرنوشت کشورشان پای صندوق های رای حضور می یابند که کشورشان سخت درگیر شیوع ویروس کرونا است.

لوپوئن با تاکید بر اینکه در پرو رای دادن اجباری است و شرکت نکردن در انتخابات نیز جریمه دارد، پیش بینی کرد که اکثریت مردم این کشور پای صندوق های رای خواهند رفت.


این نشریه فرانسوی با اشاره به آمار جان باختگان کرونا در پرو تصریح کرد: رقابت ها میان دو جناح در این کشور در حالی است که 184 هزار نفر تاکنون در پرو بر اثر ابتلا به همه گیری کووید-19 جان خود را از دست داده و در نتیجه پرو پنجمین کشور از لحاظ آمار جان باختگان کرونا در جهان و نخستین کشور به نسبت جمعیت 33 میلیون نفری خود محسوب می شود.

لوپوئن ادامه داد: پس از اعتراضات مردمی نوامبر سال 2020 میلادی در این کشور که به جایگزینی سه رئیس جمهور در عرض 10 روز منجر شد، انتظارات از این انتخابات، خاتمه یافتن تداوم بی ثباتی سیاسی در این کشور است.


مردم پرو در حالی امروز پای صندوق های رای می روند که از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و مصائب اخیر ناشی از شیوع کرونا خسته شده اند اما با امید به آینده ای روشن تر، در دور دوم انتخابات حاضر شده و مهم‌ترین مطالبه آن ها از رئیس جمهوری آینده، حل مشکلات معیشتی-اقتصادی، اشتغال و بهره‌برداری بهینه از منابع عظیم تولید داخلی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها