کد خبر: 499467
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

با تشدید حملات طالبان:

5 روز است که کابل برق ندارد

درگیری‌های شدید در کابل بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان باعث شده تا کابل، پایتخت این کشور برای پنجمین روز متوالی برق نداشته باشد.

5 روز است که کابل برق ندارد
کد خبر: 499467
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد هاشم، سخنگوی تاسیسات برق افغانستان (DABS) اعلام کرد، انتقال برق دو تاسیسات برقی در نتیجه درگیری‌های صورت گرفته بین نیروهای طالبان و امنیتی افغانستان منهدم شد البته بعدا این تاسیسات تعمیر شدند اما هنوز کابل برق ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق، اوایل ماه جاری میلادی،‌ تمامی کابل و بسیاری از نواحی اطراف آن تا چندین ساعت برق نداشتند چون نیروهای شبه نظامی تاسیسات انتقال برق از تاجیکستان را هدف قرار می‌دادند.

وی ادامه داد، تاسیسات برق افغانستان DABS دست کم 34 هزار دلار در ساعت ضرر می‌کند و علتش هم آسیب رسیدن به تاسیسات انتقال برق در مناطق شمالی کابل است.

در ماه جاری میلادی، قریب به نیمی از تاسیسات انتقال و دکل‌های برق در بخش‌های شمالی پایتخت افغانستان نابود شده و هنوز هم کسی مسئولیت حملات را برعهده نگرفته و طالبان دست داشتن در آن را رد می‌کند.

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان روز شنبه اعلام کرد که طالبان از شش منطقه دیگر که تا پیش از این کنترل آنها را در دست داشتند، بیرون رانده شده است.

از زمان اعلام دولت آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان تا پیش از سپتامبر سال جاری میلادی، حملات طالبان در سراسر این کشور افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها