کد خبر: 500426
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۱:۳۴:۵۹
| |

بزرگترین رزمایش دریایی ناتو در دریای سیاه کلید خورد

آمریکا و 31 متحد و شریک در حالی مشغول برگزاری بیست و یکمین رزمایش دریایی موسوم به نسیم دریا در اطراف اوکراین هستند که دولت کی‌یف درخواست‌ها از ناتو را برای تایید شدنش در این ائتلاف افزوده است.

بزرگترین رزمایش دریایی ناتو در دریای سیاه کلید خورد
کد خبر: 500426
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۱:۳۴:۵۹

اعتمادآنلاین| این رزمایش بزرگ از بندر اودسا اوکراین کلید خورد و تا 10 ژوئیه سال جاری میلادی ادامه دارد و شامل رزمایش‌های دریایی از جمله رزمایش ضد زیر دریایی، جنگ آبی-خاکی، همچنین عملیات بازدارنده دریایی،‌ دفاع هوایی و عملیات جستجو می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علاوه بر آمریکا و اوکراین، 30 کشور دیگر هم در این رزمایش حضور دارند. همچنین در مجموع 5000 سرباز، 32 ناو، 40 جنگنده و 18 تیم غواصی و عملیات ویژه هم در این رزمایش بزرگ شرکت دارند.

کریستینا کوین، کاردار سفارت آمریکا در اوکراین در بیانیه‌ای گفته بود: آمریکا از همکاری با اوکراین در برگزاری این رزمایش استقبال کرده است. این رزمایش به تقویت همکاری و توانمندی در میان کشورهای شرکت کننده منجر می‌شود.

در کنار برگزاری این رزمایش، اوکراین فشارها بر ناتو را برای تایید پیوستنش به این ائتلاف بیشتر کرده است. از دهه 1990 میلادی دولت کی‌یف تلاش‌هایی را برای پیوستن به این ائتلاف نظامی انجام داده اما حالا ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بر این فشارها افزوده و مدعی است که پیوستن به این ائتلاف تنها راه برای فرو نشاندن درگیری‌ها در منطقه است و به کشورهای عضو ناتو تاکید می‌کند تا از اوکراین در مقابل روسیه حفاظت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها