کد خبر: 500486
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۲:۵۹:۳۶
| |

روسیه 2.5 تن محموله به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد

فضاپیمای باری روسی پروگرس حامل 2.5 تن محموله برای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد.

روسیه 2.5 تن محموله به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد
کد خبر: 500486
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۲:۵۹:۳۶

اعتمادآنلاین| فضاپیمای باری «پروگرس ام. اس-17» با موشک حامل «سایوز-2.1ای» به فضا پرتاب شد.

به گزارش ایرنا از سایت شرکت دولتی فضایی «روس کاسموس» روسیه، این دومین فضاپیمای باری است که روسیه در سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند.

انتظار می رود فضاپیمای باری پروگرس ساعت 4 و دو دقیقه بامداد روز جمعه دوم ماه جولای به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شود.

فضاپیمای باری حامل 1.5 تن انواع دستگاه ها و تجهیزات برای استفاده در آزمایش های علمی و وسایل مورد نیاز فضانوردان و مواد غذایی، 470 کیلوگرم سوخت و 420 کیلوگرم آب اشامیدنی است.

در زمان حاضر پنج نفر در ایستگاه فضایی بین المللی بسر می برند.

ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش‌ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می‌گیرد.

این مرکز فضایی بین المللی از روز دوم نوامبر سال 2000 تاکنون، به طور مداوم سرنشین داشته است. «ویلیام شپ شپارد»، فضانورد ناسا و فرمانده مأموریت «اکسپدیشن 1»، «سرگئی کریکالف» و «یوری گیدزنکو» مهندسان پرواز این مأموریت نخستین ساکنان ایستگاه فضایی بودند.

در این ایستگاه که با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند و تقریبا هر 90 دقیقه یک بار به دور مدار زمین می‌چرخد، یک گروه بین المللی از کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا کار و زندگی می‌کنند.

بیش از دو هزار و 900 آزمایش توسط خدمه 108 کشور مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی انجام شده است. این آزمایشات فناوری‌های نوآورانه مانند بازیافت ضایعات پلاستیکی و فیلتر کردن دی اکسید کربن که هر دو گام‌های حیاتی برای مأموریت‌های دراز مدت روی سطح ماه محسوب می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها