کد خبر: 502487
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۵۰:۵۹
| |

امکان برخورد شی نامعلوم با ایستگاه فضایی بین المللی

دیمیتری راگوزین رئیس شرکت دولتی فضایی روس کوسموس روسیه از امکان برخورد شی فضایی نامعلوم با ایستگاه فضایی بین المللی خبر داد.

امکان برخورد شی نامعلوم با ایستگاه فضایی بین المللی
کد خبر: 502487
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۳:۵۰:۵۹

اعتمادآنلاین| راگوزین روز چهارشنبه در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: شی نامعلوم به سوی ایستگاه فضایی بین المللی در حرکت است و روز پنجشنبه به آن نزدیک می شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: حداقل فاصله این شی با ایستگاه فضایی بین المللی 4هزار و 584 متر است و ساعت 16 فردا به ایستگاه نزدیک می شود و احتمال دارد با آن برخورد کند.

راگوزین خاطرنشان کرد که در زمان حاضر، این شی فضایی رصد می شود.

رئیس شرکت دولتی فضایی روسیه درباره ماهیت شی فضایی که آیا شهابسنگ یا زباله فضایی است، توضیحی نداد.

منابع خبری روسیه می گویند که مدار زمین پر از زباله های فضایی شده و میزان این زباله ها در یک دهه اخیر به دو برابر افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا، درحال حاضر در مدار زمین 16 هزار و 94 قطعه زباله فضایی وجود دارد.


برپایه گزارش رسانه ها، از این تعداد سه هزار و 396 عدد ماهواره فرسوده و از رده خارح و 12 هزار و 968 عدد قطعات بزرگ موشک ها و فضاپیماها می باشند.

زباله های فضایی مشکل بزرگی برای ایستگاه فضایی بین المللی و ماهواره های واقع در مدار زمین می باشند و خطر برخورد با آنها را بوجود می آورند.

در زمان حاضر پنج نفر در ایستگاه فضایی بین المللی بسر می برند.

ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش‌ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می‌گیرد.

این مرکز فضایی بین المللی از روز دوم نوامبر سال 2000 تاکنون، به طور مداوم سرنشین داشته است. «ویلیام شپ شپارد»، فضانورد ناسا و فرمانده مأموریت «اکسپدیشن 1»، «سرگئی کریکالف» و «یوری گیدزنکو» مهندسان پرواز این مأموریت نخستین ساکنان ایستگاه فضایی بودند.

در این ایستگاه که با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند و تقریبا هر 90 دقیقه یک بار به دور مدار زمین می‌چرخد، یک گروه بین المللی از کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا، ژاپن و آژانس فضایی اروپا کار و زندگی می‌کنند.

بیش از دو هزار و 900 آزمایش توسط خدمه 108 کشور مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی انجام شده است. این آزمایشات فناوری‌های نوآورانه مانند بازیافت ضایعات پلاستیکی و فیلتر کردن دی اکسید کربن که هر دو گام‌های حیاتی برای مأموریت‌های دراز مدت روی سطح ماه محسوب می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها