کد خبر: 511519
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۰۸:۳۹:۰۰
| |

حکم حبس برای برادر وزیر پیشین لبنانی به اتهام مزدوری برای اسرائیل

سه لبنانی در دادگاه نظامی این کشور به اتهام مزدوری برای رژیم صهیونیستی به حبس محکوم شدند که یکی از آنها برادر وزیر دادگستری پیشین این کشور است.

حکم حبس برای برادر وزیر پیشین لبنانی به اتهام مزدوری برای اسرائیل
کد خبر: 511519
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دادگاه نظامی لبنان به ریاست «منیر شحاده» سه لبنانی را به دلیل تعامل و ارتباط با رژیم صهیونیستی به حبس محکوم کرد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، اولین نفر «جمال احمد ریفی» برادر «اشرف ریفی» وزیر دادگستری پیشین لبنان (از گروه 14 مارس نزدیک به غرب و ریاض) است که به دلیل «عادی‌سازی روبط با اسرائیل» به 10 سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد. وی در حال حاضر یک پزشک مقیم استرالیاست.

اما دومین نفر یک لبنانی دارای تابعیت آمریکا به نام «محمد مرعی بیضون» است که به دلیل «تعامل با دشمن اسرائیلی» به پنج سال اعمال شاقه محکوم شد.

نفر سوم«مارک شربل تانیوس» نام دارد و به اتهام «ارتباط با دشمن اسرائیلی و تبادل ایمیل» به دو سال حبس با اعمال شاقه محکوم شد.

استقبال از احکام صادره

هیأت نمایندگان اسرا و اسرای آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از این احکام استقبال کردند.

در این بیانیه آمده، احکام صادره التزام به اجرای قانونی است که لبنان را از خطر جاسوس‌ها و خیانتکاران مزدور حفظ می‌کند، مزدورانی که به خاطر دشمن اسرائیلی به وطن خود خیانت مردند.

این هیأت ابراز امیدواری کرد که احکام مذکور مقدمه‌ای برای ممانعت از بازگشت بدون محاکمه مزدوران لبنانی به کشورشان باشد.

حمله اشرف ریفی به الاخبار

در پی این موضوع، اشراف ریفی در اظهاراتی به دادگاه نظامی لبنان و روزنامه «الاخبار» حمله کرد و مدعی شد که هدف از حکم غیابی مذکور، تخریب وجهه برادر و خانواده وی است.

وی مدعی شد، برادرش بیش از پنجاه سال است که در استرالیا زندگی می‌کند و عضو یک موسسه پزشکی در استرالیاست که فعالیتش مانند سازمان پزشکان بدون مرز است.

ریفی ادعا کرد که برادرش با فعالیت خود به بخش پزشکی فلسطین کمک کرده و وظیفه خود را در مقابل ملت فلسطین انجام داده است «این اتهام دادگاه نظامی که به تحریک روزنامه الاخبار و عوامل پشت پرده آن بیان شده، مداخل افتخاری بر سینه خانواده ماست».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها