کد خبر: 512878
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۴:۱۸:۱۳
| |

احتمال کناره گیری "سوگا" از نخست وزیری؛ ژاپن در تکاپوی رهبر جدید

گزارش ها حاکی است «سوگا یوشیهیده» نخست وزیر ژاپن برای ادامه تصدی ریاست حزب حاکم اصلی لیبرال دموکرات تلاش نخواهد کرد و از نامزدی در انتخابات پیش رو برای ریاست این حزب صرف نظر کرده که بدین معنی است که ژاپن پس از چند هفته آینده نخست وزیر جدیدی خواهد داشت.

احتمال کناره گیری "سوگا" از نخست وزیری؛ ژاپن در تکاپوی رهبر جدید
کد خبر: 512878
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۱۴:۱۸:۱۳

اعتمادآنلاین| سوگا گفت که در جریان تصمیم گیری برای نامزدی، متوجه شدم که برای فکر کردن همزمان به اقدامات در مقابله با کرونا و رقابت انتخاباتی به انرژی زیادی نیاز دارم. به این نتیجه رسیدم که انجام هر دوی این امور غیرممکن است و این که باید خودم را وقف تلاش برای توقف شیوع کرونا کنم، چیزی که به مردم کشورم قول داده ام انجام دهم.

به گزارش ایرنا، این تصمیم در حالی اعلام می شود که احزاب سیاسی خود را برای انتخابات سراسری که طبق برنامه قرار است سال میلادی جاری برگزار شود آماده می کنند. برخی از قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات نگران آن هستند که با توجه به کاهش محبوبیت کابینه سوگا، مبارزات سختی را در پیش داشته باشند.

حزب لیبرال دموکرات 29 سپتامبر رئیس جدیدی انتخاب خواهد کرد. کیشیدا فومیو وزیر خارجه پیشین ژاپن که سال پیش مغلوب سوگا شد، می گوید نامزد خواهد شد.

تصمیم سوگا برای کناره گیری از نخست وزیری در حالی است که دبیرکل حزب مخالف اصلی ژاپن از نخست وزیر سوگا یوشیهیده به خاطر سهل انگاری بیش از حد انتقاد کرده است.

فوکویاما تتسورو از حزب مشروطه دموکرات به رسانه های این کشور گفت که سوگا پیرامون رقابت بر سر ریاست حزب لیبرال دموکرات و عزل و نصب مدیران این حزب در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان کرونا سر و صدای زیادی به پا کرد.

او همچنین گفت که حزب لیبرال دموکرات در درون خود کاملا نسبت به وظایفش در واکنش به این همه گیری بی اعتنا است. او گفت باید اذعان کند که حزب لیبرال دموکرات صلاحیت اداره کشور را ندارد.

او سوگا و حزبش را متهم کرد که با کوتاهی در تدوین برنامه ای برای برگزاری انتخابات پیش روی مجلس نمایندگان و نیز تشکیل جلسه پارلمان، تنها مسبب آشفتگی می شوند.

همزمان گزارش ها حاکی است واکنش شاخص کلیدی بازار بورس توکیو به اعلام تصمیم سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن، برای عدم نامزدی در رأی گیری آتی جهت گزینش ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات شدید بوده است.

روز گذشته /جمعه/ شاخص نیککی 225 سهم برگزیده در میزان 29 هزار و 128 واحد بسته شد که در مقایسه با پایان معاملات روز پنجشنبه، 584 واحد یا 2 درصد، بیشتر است.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران با خوشبینی نسبت به این که کابینه جدید اقدامات مقابله با کرونا را تقویت کرده و تسهیلات اقتصادی فراهم خواهد کرد، سرگرم خرید سهام هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها