کد خبر: 514107
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۰۹:۳۰:۳۱
| |

ژاپن به شهروندانش نسبت به حمله احتمالی در جنوب شرق آسیا هشدار داد

وزارت امور خارجه ژاپن از شهروندانش خواست تا از مکان‌های مذهبی و مکان‌های پر جمعیت در شش کشور جنوب شرق آسیا دوری کنند و نسبت به یک حمله احتمالی هشدار داد.

ژاپن به شهروندانش نسبت به حمله احتمالی در جنوب شرق آسیا هشدار داد
کد خبر: 514107
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۰۹:۳۰:۳۱

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد: اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد خطرات حملاتی از جمله بمب‌گذاری‌های انتحاری افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هشدار به اتباع ژاپنی در کشورهای اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، مالزی، تایلند و میانمار ابلاغ شد.

این توصیه ژاپن در تعدادی از کشورهای مذکور با ابراز حیرت و تعجب مواجه شد چرا که تاکید داشتند آنها هیچ اطلاعی از چنین تهدیدی یا گزارشی از جانب ژاپن درخصوص منبع اطلاعاتش در اختیار ندارند.

"تانی سانگرات"، سخنگوی وزارت امور خارجه تایلند گفت: ژاپن منبع این هشدار را افشا نکرده و سفارت ژاپن نیز جزئیات بیشتری جز اینکه "این هشدار تنها مختص تایلند نیست" ارائه نکرده است.

"کیسانا پاتاناچاروئن"، معاون سخنگوی پلیس تایلند گفت: آژانس‌های امنیتی ما به شخصه هیچ اطلاعاتی درباره یک تهدید احتمالی ندارند.

در همین حال، وزارت امور خارجه فیلیپین نیز همانند تایلند اعلام کرد که "ما هیچ اطلاعی درباره افزایش سطح تهدید در اختیار نداریم" در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی این مساله را رد کرد که هشداری حتی به اتباع ژاپنی در اندونزی ابلاغ شده باشد.

رئیس پلیس ملی مالزی نیز تاکید کرد، پلیس این کشور هیچ اطلاعاتی درباره تهدیدات امنیتی دریافت نکرده و چنین تهدیدی را نیز شناسایی نکرده است.

ژاپن در این توصیه‌نامه کوتاه و مختصر از تمامی اتباع ژاپنی خواست تا به اخبار و اطلاعات محلی به طور جدی توجه کنند و فعلا جوانب احتیاط را رعایت کنند اما هیچ چهارچوب زمانی خاص یا جزئیات بیشتری را در این خصوص ارائه نکرده است.

وزارت امور خارجه ژاپن از اعلام منبع اطلاعاتش یا گفتن اینکه آیا آن را با دیگر کشورها به اشتراک گذاشته یا خیر، امتناع کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: این توصیه به سفارت‌های ژاپن در کشورهای مربوطه ارسال شده تا بین شهروندان ژاپنی توزیع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها