کد خبر: 527240
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۶:۴۱:۴۰
| |

رزمایش‌های روسیه در شبه جزیره کریمه و در نزدیکی مرزهای اوکراین

فرماندهی منطقه نظامی جنوب روسیه از اجرای رزمایش‌هایی در شبه جزیره کریمه با سامانه پدافند هوایی اس-400 خبر داد. همچنین رزمایش‌هایی دیگری تنها در فاصله 100 کیلومتری مرزهای اوکراین در حال اجرا هستند.

رزمایش‌های روسیه در شبه جزیره کریمه و در نزدیکی مرزهای اوکراین
کد خبر: 527240
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۶:۴۱:۴۰

اعتمادآنلاین| روسیه امروز (چهارشنبه) از اجرای تمرین‌های نظامی برنامه‌ریزی‌شده‌ای با استفاده از سامانه پدافند هوایی اس-400 در شبه جزیره کریمه که در سال 2014 به این کشور ملحق شد، خبر داد.

به گزارش ایسنا،فرماندهی منطقه نظامی جنوب روسیه با اشاره به اجرای این تمرین‌های تاکتیکی از قبل برنامه‌ریزی شده در شبه جزیره کریمه، اعلام کرد که این تمرینات در پی تنش در دریای سیاه و اوکراین انجام شدند.

همچنین نیروهای روسیه امروز در حال اجرای رزمایش‌هایی با استفاده از سامانه‌های موشک‌های بالستیک "9کی720 اسکندر" در مناطق غرب و شرق این کشور هستند.

مسکو در تلاش است در شهر کورسک واقع در غرب این کشور که تنها 100 کیلومتر با مرزهای اوکراین فاصله دارد، از آمادگی این موشک‌ها اطمینان یابد.

ارتش روسیه اعلام کرد که یگان‌های ویژه‌اش موشک‌ها را روی پرتابگرها سوار کرده و آنها را به موقعیت‌های جنگی مختلف و پیچیده منتقل می‌کنند، همچنین بیش از 100 نظامی با حدود 20 مورد از تجهیزات و خودروهای نظامی در این تمرینات شرکت دارند.

این رزمایش‌ها در حالی برگزار می‌شوند که غرب از حمله احتمالی روسیه به خاک اوکراین نگران است و کی‌یف نیز اعلام کرده که روسیه حدود 100 هزار نیرو را در نزدیکی مرزهای شرقی اوکراین مستقر کرده است.

همزمان با این تحولات روسیه از قدرت‌های غربی می‌خواهد تضمین‌هایی ارائه دهند که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نفوذ خود را به سمت مرزهای این کشور گسترش نمی‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها